دونالد ترامپ جونیور، پسر رئیس جمهوری آمریکا، مجموعه ایمیل‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد او به دریافت اطلاعات "حساس" درباره هیلاری کلینتون از یک شهروند روسیه علاقه‌مند بوده است.
کد خبر: ۴۵۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵ 12 July 2017
به گزارش تابناک : بر این اساس راب گلدستون، فرستنده این ای‌میل ها به او پیشنهاد ارائه اطلاعاتی "حساس" درباره هیلاری کلینتون، رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را داده و نوشته پیشنهاد این اطلاعات "بخشی از حمایت روسیه و دولت این کشور از ترامپ است."
 
ترامپ جونیور در پاسخ گلدستون نوشته است :" اگر اطلاعات همین است که می‌گویی من خیلی مشتاقم."
 
این رشته ای‌میل به ملاقاتی با یک وکیل روس در نیویورک منجر شد.
 
به نظر می‌رسد این اولین مدرک مستندی باشد که ثابت می‌کند اطرافیان ترامپ با توقع دریافت اطلاعات حساس از مقام‌های روس در جلسه‌ای شرکت کردند.
 
در حال حاضر مقام‌های آمریکایی در حال تحقیق درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا هستند.
 
این ایمیل‌ها به حدود پنج ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و پیروزی ترامپ باز می‌گردد.
 
موضوع دخالت احتمالی روسیه در انتخابات آمریکا و اتهام تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با افراد یا نهادهایی در روسیه، در روزهای اخیر و با انتشار گزارش دیدار دونالد ترامپ جونیور با یک وکیل روس به نام ناتالیا وسلنیتسکایا بیش از پیش خبرساز شده است.
 
دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا با صدور بیانیه‌ای کوتاه از پسر خود حمایت کرده و با تشکر از "شفافیت" فرزندش گفته او فردی درست است.

 

ویدئو/ گزارش بی بی سی


 در یکی از ایمیل‌هایی که دونالد ترامپ جونیور منتشر کرده، نویسنده نامه به او گفته که دادستانی سلطنتی روسیه (که وجود خارجی ندارد) پیشنهاد کرده که اسناد و اطلاعاتی رسمی را در اختیار تیم انتخاباتی ترامپ بگذارد که می‌تواند گواهی بر مجرم بودن هیلاری کلینتون و مجرمانه بودن کارهایی باشد که او در ارتباط با روسیه انجام داده است.
 
در این ایمیل خطاب به پسر ترامپ نوشته شده است که این اطلاعات برای پدرش "بسیار مفید" خواهد بود.
 
این رشته ای‌میل‌ها همچنین به جرد کوشنر، داماد ترامپ و پاول منافورت مدیر سابق کارزار انتخاباتی او فرستاده شده بود.
 
هر سه نفر بعدهابا ناتالیا وسلنیتسکایا وکیل روس در برج ترامپ در نیویورک ملاقات کردند.
 
ترامپ از زمان انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا با این اتهام روبرو بوده که ستاد انتخاباتی‌اش با دولت روسیه مرتبط بوده و دولت روسیه با مداخله در انتخابات به نفع ترامپ عمل کرده است.
 
هم او و هم روسیه به دفعات این اتهام را رد کرده‌اند.
 
در ماه می وزارت دادگستری آمریکا رابرت مولر رییس سابق اف‌بی‌آی را به عنوان محقق ویژه برای بررسی دخالت احتمالی روسیه در انتخابات تعیین کرد. این روزنامه کمی بعد گزارش داد که ترامپ جونیور پیشنهاد دریافت اطلاعاتی مخرب علیه هیلاری کلینتون را دریافت کرده است. اما پیش از آنکه محتوای این ای‌میل‌ها را منتشر کند پسر ترامپ خود شخصا این ای‌میل‌ها را منتشر کرد.
 
ترامپ جونیور پیشتر اذعان کرده بود وسلنیتسکا را دیده اما این وکیل روس هیچ اطلاعات معنی داری نداشته است.
 
اولین بار روزنامه نیویورک تایمز روز شنبه هشتم ژوییه اعلام کرد که روز 9 ژوئن 2016 ملاقاتی میان وسلنیتسکایا و تیم ترامپ در نیویورک انجام شده است
 
دونالد ترامپ جونیور می‌گوید که وسلنیتسکایا در دیدار با او "هیچ اطلاعات بدردبخوری" علیه کلینتون ارائه نداد و او در میانه دیدار متوجه شد که هدف واقعی این وکیل از دیدار با او گفت و گو در مورد موضوعی دیگر بوده است.
 
پسر ترامپ روز یکشنبه در اطلاعیه‌ای گفته بود که از او خواسته شد با کسی ملاقات کند که "می‌گفتند اطلاعاتش برای کارزار انتخاباتی مفید است."
 
او در این اطلاعیه نوشت: "قبل از ملاقات اسم او را به من نگفته بودند. من از جرد [کوشنر] و پل [منافورت] خواستم که آنها هم با من بیایند، اما چیزی در مورد ماهیت ملاقات به آنها نگفتم."
 
در این اطلاعیه آمده: "بعد از سلام و احوالپرسی، آن خانم گفت که اطلاعاتی در اختیار دارد که افرادی مرتبط با روسیه به کمیته ملی حزب دموکرات کمک مالی و از کلینتون حمایت می‌کنند... حرف‌هایش مبهم و دوپهلو بود. هیچ جزئیات یا شواهدی در تأیید ادعایش ارائه نمی‌کرد. خیلی زود معلوم شد که اطلاعات بدردبخوری ندارد".
 
وسلنیتسکایا که گفته می‌شود با دولت روسیه مرتبط است می‌گوید هیچ‌گاه دارای اطلاعاتی نبوده که به ضرر کلینتون باشد. او روز شنبه گفته بود که در ملاقات با نزدیکان ترامپ هیچ صحبتی در مورد انتخابات ریاست جمهوری مطرح نشده و او هیچ وقت به نمایندگی از دولت روسیه کاری انجام نداده و هرگز از این موضوعات با نمایندگان دولت روسیه حرفی نزده است.
 




منبع : جام نیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار