دونالد ترامپ اعلام کرد،"خیلی خوب" با ولادیمیر پوتین کنار می‌آید.
کد خبر: ۴۵۸۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸ 13 July 2017
به گزارش تابناک :  چند روز پس از ملاقات با ولادیمیر پوتین، رهبر روسیه در اجلاس گروه ۲۰ در هامبورگ در مصاحبه‌ای با "سی بی ان" (شبکه پخش مسیحی) دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفت، مطمئن است که پوتین ترجیح می‌داد هیلاری کلینتون به جای او رئیس جمهور شود.

این درحالی است که چند رشته تحقیقات درباره ادعای کمک روسیه به ترامپ در روند مبارزات انتخاباتی در جریان است.

ترامپ هرگونه آگاهی از این مساله را رد کرده و روسیه هم مکررا دخالت در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

ترامپ در مورد دیدارش با پوتین گفت: مردم می‌گویند اوه آن دو نباید با هم بسازند. خوب، آنهایی که این حرف را می‌زنند چه کسانی هستند؟ فکر می‌کنم ما "خیلی خیلی خوب" کنار می‌آییم. ما یک قدرت اتمی خیلی قوی هستیم، آنها هم همین‌طور. این باعث نمی‌شود که رابطه نداشته باشیم.

او به آتش بس اخیر در جنوب غرب سوریه به عنوان یک نمونه از چگونگی موثر بودن همکاری با پوتین اشاره کرد.

ترامپ همچنین در این مصاحبه ایده دسیسه چینی روسیه برای کمک به پیروزی او را رد کرد و گفت، کاملا برعکس، مسکو هیلاری کلینتون را ترجیح می‌داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: چرا؟ چون اگر هیلاری کلینتون برنده می‌شد ارتش ما تکه تکه و انرژی ما خیلی گران تر می‌شد. این چیزی است که پوتین در مورد من نمی‌پسندد. برای همین است که می‌گویم او چرا مرا بخواهد؟

او پیشتر روایت پسرش از ملاقات با یک وکیل حقوقی روسی را "بی‌پرده، شفاف و معصومانه" را توصیف کرده بود.

روز سه شنبه دونالد ترامپ جونیور متن چند ایمیل را منتشر کرد که نشان می‌داد در جریان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری، مشتاقانه با ملاقات با یک وکیل زن روسی به نام ناتالی وسلنیتسکایا موافقت کرده است.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار