یک عضوحزب اسلامی کار گفت: در دولت یازدهم تورم کنترل شد اما انتظار داریم تا با توجه ویژه‌ وزرای کابینه دوازدهم شاهد شکوفایی و رونق اقتصادی کشور باشیم.
کد خبر: ۴۵۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸ 15 July 2017
به گزارش تابناک : محسن سرخو در ارتباط با بایدهای تشکیل کابینه دوازدهم اظهار کرد: رییس جمهور موظف است تا در خصوص برنامه‌هایی که به مردم وعده داده است پاسخگو باشد، لذا برای رسیدن به چنین جایگاهی باید از سهم‌خواهی‌ها دوری کند. به طور کلی سهم‌خواهی از کابینه و رییس جمهور مفهومی ندارد.

وی ادامه داد:‌ نهایتاً آن کسی که باید در مورد عملکرد کابینه پاسخگو باشد شخص رییس جمهور است. اگر سهم‌خواهی‌هایی صورت بگیرد و آن وزرا نتوانند مطابق برنامه‌های دولت عمل کنند کارنامه دولت سیاه می‌شود.

این عضو حزب اسلامی کار همچنین گفت: دولت اول تدبیر و امید به علت چالش‌هایی که مجلس گذشته برایش ایجاد می‌کرد نتوانست با وزرای یکدستی مشغول به کار شود. برخی از وزرا نتوانستند خودشان را با برنامه‌ها و اهداف کلان روحانی تنظیم کنند. برخی از وزرای وزارتخانه‌های کلیدی با عدم اعتماد مجلس روبرو شدند و دولت در نیمه کار مجبور شد تغییراتی در کابینه ایجاد کند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه دولت تدبیر و امید در دور دوم در زمان مجلس همسو و همراهی تشکیل می‌شود انتظار می‌رود تا کابینه خود را بر اساس اهداف و برنامه‌هایش انتخاب کند. انتظار می‌رود وزرای پیشنهادی روحانی بتوانند از مجلس فعلی رأی اعتماد بگیرند.

سرخو با اشاره به ضرورت توجه به سیاست خارجی و سیاست داخلی توأمان توسط دولت گفت: دولت دوازدهم باید به دنبال برنامه‌های تنش‌زدایی با جهان باشد. از سوی دیگر نیز باید روابط اقتصادی خود را با سایر کشورهای جهان بهبود ببخشد.

وی ادامه داد: تلاش‌های خوبی برای مهار تورم صورت گرفته که امیدواریم تلاش‌های بیشتری هم در دولت دوازدهم انجام شود تا در سایه آن معیشت مردم بهبود یافته و اشتغال برای جوانان ایجاد شود. امیدواریم با تلاش‌های کابینه دوازدهم شاهد رشد، شکوفایی و رونق اقتصادی کشورمان باشیم.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار