دادستان عمومی و انقلاب کیش از کاهش ارتکاب جرائم رایانه‌ای مربوط به عابربانک‌ها خبرداد وگفت: با نصب برچسب پیام‌های هشدار دهنده بر روی دستگاه‌های خودپرداز جزیره کیش تا حدود قابل ملاحظه‌ای از ارتکاب جرایم رایانه‌ای کاسته شده است.
کد خبر: ۴۵۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹ 15 July 2017
به گزارش تابناک : محمد عباسی از کاهش ارتکاب جرائم رایانه‌ای مربوط به  عابربانک‌ها خبرداد و گفت: با نصب برچسب پیام‌های هشدار دهنده بر روی دستگاه‌های خودپرداز جزیره کیش تا حدود قابل ملاحظه‌ای از ارتکاب جرایم رایانه‌ای کاسته شده است.

وی بیان داشت: تشکیل جلسات پیشگیری از وقوع جرم در جزیره کیش علاوه بر ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های ذی مدخل تا حدود شایان توجهی به کاهش وقوع جرائم در این جزیره کمک کرده است.

این مقام قضایی در این باره توضیح داد: با تصمیم متخذه در این شورا در سال گذشته پیام‌های هشدار دهنده‌ای بر روی تمامی دستگاه‌های خودپرداز بانک‌ها راجع به کلاهبرداری‌های رایانه‌ای نصب که تا حدود زیادی از ارتکاب این دسته از جرائم پیشگیری شد به صورتی که در ایام عید حتی یک فقره شکایت پیرامون موضوع به دادگستری ارجاع نشده است.

عباسی همچنین از اقدام مناسب در مبارزه با خرده فروشان مواد مخدر در جزیره خبر داد و گفت: با تقویت یگان‌های انتظامی در مبادی ورودی جزیره، عرصه بر مجرمین تنگ و عرضه مواد مخدر در جزیره کاهش یافته است.

وی همچنین از الزام سازندگان ساختمان و مدیران مجتمع‌های تجاری بر نصب حفاظ‌های فلزی مناسب به منظور پیشگیری از سرقت پمپ‌های آب در اماکن مسکونی که از شایع‌ترین موارد سرقت در این جزیره است در شورای پیشگیری از وقوع جرم این دادگستری خبر داد.




منبع : میزان 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار