حتما تا کنون با صحنه کندن معابر و پر کردن آن و حفاری مجدد مواجه شده اید عدم هماهنگی میان ارگان های مختلف و ارائه خدمات به طور جداگانه که گاه با هم تداخل دارد از جمله مشکلات شهروندان است.
کد خبر: ۴۶۰۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۳ 16 July 2017
به گزارش تابناک : "تازه آسفالت این خیابان درست شده بود که شرکت آب و فاضلاب برای  تعمیرات خود به کندن قسمتی از کوچه مشغول شد و بعد از گذشت چند سال مجددا زمین را کندند و با ریختن خاک مجددا سطح کوچه به هم ریخته شد"حتما تا کنون در محله خود با این صحنه مواجه شده اید. عدم هماهنگی میان ارگان های مختلف و ارائه خدمات به طور جداگانه که گاه با هم تداخل دارد از جمله مشکلات شهروندان است. از این رو خبرنگار تیتر شهر به سراغ یکی از اعضای شورای شهر رفت و علت عدم هماهنگی ارگان های مختلف در ارائه خدمات را جویا شد.
اقبال شاکری، رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در این باره گفت: این مسئله در قانون دیده شده و شورایی با نام شورای هماهنگی مسئول رسیدگی به آن است.

وی در خصوص عدم هماهنگی در میان این شورا افزود: متاسفانه تا امسال این شورا تشکیل نمی شده است اما از لحاظ این قانون، اعضای این شورا باید با یکدیگر هماهنگ باشند، شرکت فاضلاب، مخابرات، برق و آب باید برنامه هایشان را در آن معبر با شهرداری ببندد.

شاکری ادامه داد: بر اساس هماهنگی هایی که در این شورا صورت می گیرد، وقتی ارگان های مختلف می خواهند اقدامی انجام دهند، باید شهرداری مطلع باشد و بالعکس شهرداری هم باید بدان ها برنامه های خود را در خصوص معابر شهری اعلام کند. 

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه این شورا موظف است به وظایف خود رسیدگی کند، اظهار کرد: اینکه از لحاظ قانون این هماهنگی باید انجام شود و اکنون انجام نمی شود مورد بررسی است اما برای رفع این موضوع، طرحی بنام لایحه ی حفاری وجود داشته است.
وی با تاکید بر این نکته که این لایحه حدود دو سه ماه گذشته تصویب شد، افزود: در آنجا شورای هماهنگی تشکیل شد و همه عناصر مذکور باید در آن شورا حضور داشته باشند. اصل قضیه این است که همه ی این عناصر با یکدیگر هماهنگ باشند و اتفاقی دیگر رخ ندهد که باعث زحمت مردم شود.

شاکری ادامه داد: از سوی دیگر دوباره کاری هزینه های بسیاری دارد که این امر سرمایه های مردم را تلف می کند. وظیفه ی شورای هماهنگی این است که از این هدر رفت ها جلوگیری کند و این شورا باید در مقابل این گونه اقدامات پاسخگو باشد.

وی در پایان با ابراز خوشنودی از اینکه  در آینده شهروندان کمتر شاهد این گونه رخدادها هستند، گفت: اولین جلسه این شورا تشکیل شده و چنان چه اتفاقی مشابه رخ دهد این شورا پیگیر خواهد بود.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار