كوچه هفتم خيابان حسن سيف واقع در شهرك غرب که بناست بیمارستانی در آن ساخته شود و این سوال مطرح است که ساخت گسترده بیمارستان در غرب تهران چه معنایی می تواند داشته باشد در صورتی که مناطق دیگر فاقد اینگونه امکانات است.
کد خبر: ۴۶۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۱ 17 July 2017
به گزارش تابناک : چند روز گذشته سایت خبری تیتر شهر از ساخت و ساز جدیدی پرده برداشت. كوچه هفتم خيابان حسن سيف واقع در شهرك غرب که بناست بیمارستانی در آن ساخته شود. حجم ساخت و ساز بیمارستان ها در شهرک غرب به گونه ای است که تعادل عرضه و تقاضا را بر هم زده است در صورتی که در شرق تهران خدمات بیمارستانی بدین نحو وجود ندارد. در این باره رحمت الله حافظی،  عضو و رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری اظهار نظر کرده است. 

وی در ارتباط با نحوه جانمایی بیمارستان های سطح شهر گفت: هنگامی که بخش خصوصی می خواهد بیمارستانی بسازد قطعا جایی می سازد که دسترسی هایش راحت باشد و برای تردد مشکلی ایجاد نکند. 

حافظی افزود: بخش خصوصی را نمی شود الزام کرد مگر آنکه چهارچوب هایی را وزارت بهداشت داشته باشد و مجوزها را وزارت بهداشت صادر نکند.
وی ادامه داد: وزارت بهداشت بر اساس سطح بندی درون شهری باید بگوید این مناطق اشباع است و اجازه ساخت صادر نشود. اما وقتی که وزارت بهداشت اجازه ی ساخت می دهد بخش خصوصی نیز اقدام میکند. 

حافظی خاطر نشان کرد: محل ساخت را وزارت بهداشت انتخاب می کند اما قطعا باید شاخص های شهرداری رعایت شود. مثلا کاربری ها باید رعایت شود. شهرداری ضوابط خاص خود را دارد و به تجمع بیمارستان ها در یک منطقه خاص ورود پیدا نمی کند.

وی ادامه داد: مسئله جانمایی بیمارستان ها از وظایف وزارت بهداشت است. وزارت بهداشت تائید می کند موارد ساخت فلان بیمارستان روی این زمین بلا مانع است و بیمارستانی که در یک منطقه ساخته می شود شاخص دارد. مثلا بیمارستانی با 150 تخت حتما در زمین 3500 متری باید باشد و در زمین 2000 متری اجازه ساخت نمی دهد و این ها تائید شده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری در پایان بیان کرد: این مطلب می تواند جز مطالبات شورا باشد که در مناطق مختلف بیمارستان دولتی تقویت شود و اگر بیمارستانی که در دست احداث داریم در آن مناطق انجام شود اما در نهایت تصمیم با وزارت بهداشت است.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار