عملیات احداث اولین شهربازی منحصر به فرد کشور از یک ماه آینده در جزیره کیش آغاز می‌شود.
کد خبر: ۴۶۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 26 July 2017
به گزارش تابناک : ساخت شهربازی از مطالبات جدی شهروندان جزیره کیش و از موضوعات مهم مورد پیگیری سازمان منطقه آزاد کیش در جهت تامین رفاه و ایجاد نشاط برای شهروندان بوده است.
با توجه به محوریت گردشگری در توسعه کیش احداث شهربازی در این جزیره که دارای شرایط متفاوت و دشوار آب و هوایی است نیازمند حضور گروه های با تجربه و برتر در زمینه ساخت شهربازی بود تا با طراحی های ویژه علاوه بر ایجاد جاذبه گردشگری از تجهیزاتی استفاده شود که ضمن تناسب با شرایط اقلیمی کیش از نظر دوام و استحکام،در فصول گرم سال هم قابلیت استفاده داشته باشد.
به همین منظور با بررسی های کارشناسان، مشاوران و متخصصان این حوزه در سازمان منطقه آزاد کیش مراحل مطالعاتی و طراحی پروژه شهربازی کیش با حضور سرمایه‌گذار بخش‌خصوصی در چند ماه گذشته انجام شد و امروز در آخرین نشست با حضور معاونان اقتصادی و عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران و طراحان شهربازی جمع‌بندی‌های نهایی برای آغاز عملیات اجرایی انجام شد.
علی جیرفتی در این نشست با اشاره به دستور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش مبنی بر احداث شهربازی در این منطقه آزاد گفت: با توجه به طراحی‌های انجام شده این شهربازی به یکی از منحصربه‌فردترین جاذبه های گردشگری و تفریحی کیش تبدیل می‌شود.
وی افزود: در این راستا با سرمایه‌گذار مناسبی که تجربه طراحی و ساخت بزرگ‌ترین شهربازی ها را در منطقه خاورمیانه و کشورهای اروپایی دارد وارد مذاکره شدیم و قرارداد آن نیز منعقد شد.
معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در این نشست پیشنهاداتی به طراحان پروژه ارائه شد، اظهارکرد: به نظر می رسد با اجرای این طرح که یکی از جاذبه‌های منحصربه‌فرد گردشگری در ایران و منطقه است، کمک شایانی به رونق گردشگری جزیره کیش خواهد شد.
وی در ادامه گفت: ظرف یک ماه آینده عملیات اجرایی تجهیزات کارگاهی این پروژه آغاز و سپس عملیات اجرایی احداث شهربازی جزیره کیش در زمینی به وسعت 60 هزار متر مربع حد فاصل پارک شهر کیش تا فاز 7 شهرک صدف آغاز می‌شود.
جیرفتی مدت زمان پیش‌بینی شده برای ساخت این پروژه را 5 سال اعلام کرد و افزود: این شهربازی در هفت فاز ساخته می‌شود که در انتهای سال دوم، فاز اول آن وارد مرحله بهره‌برداری خواهد شد و تا پایان پنجمین سال، تمامی 7 فاز این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.
وی تاکید کرد: علاوه بر مسافران روزانه‌ای که همیشه به جزیره کیش ورود پیدا می‌کنند، با اجرای این پروژه منحصربه‌فرد بسیاری از گردشگران صرف استفاده از امکانات این شهربازی به جزیره کیش سفر خواهند کرد که این موضوع می‌تواند به رشد آمار ورود گردشگر به جزیره کیش کمک کند و از سویی مدت زمان حضور گردشگران را در جزیره کیش یک روز افزایش دهد.
شهر بازی جزیره کیش متفاوت از دیگر شهربازی های کشور در هفت منطقه با امکانات و تجهیزاتی از جمله هتلی با 120 اتاق، دنیای ماجرا جویان و جنگل های استوایی، رودخانه، صخره نوردی، پینت بال، ترامپولین های ترکیبی، محیط فضایی، سینما سه بعدی، لیزر تگ، امکانات آموزشی برای آشنایی گردشگران با کره زمین و فضا، فضاهای سر پوشیده بازی های خانوادگی، امکانات تفریحی مانند سازه‌های بادی، سالن‌های پذیرایی، قالیچه پرنده، آموزش ساخت ماکت هواپیما، دنیای زیر آب و ماکت زیردریایی، نمایشگاه سینمای ایران از دیروز تا امروز، فضای شهربازی رو باز با وسایل بازی از قبیل ترن‌هوایی، چرخ‌وفلک، بازی‌های تریلر، تاور، بازی‌های کودکان، بازی‌های آبی، مینی‌گلف، ماز و منوریل خواهد بود.
گفتنی است است، در چهار سال گذشته با تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تلاش شده پروژه‌های گردشگری که در کیش ساخته می‌شوند مجموعه‌ای کامل از امکانات اقامتی، تفریحی، گردشگری، پذیرایی و سرگرم کننده باشند تا گردشگران در سفر خود هر روزشان را در یکی از این پروژه‌ها سرگرم باشند و از ظرفیت‌های مهیا شده استفاده کنند. این موضوع باعث افزایش مدت اقامت گردشگران و رشد گردش مالی در کیش می‌شود.





منبع : آنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار