معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره سرنوشت لایحه تفکیک وزارت‌خانه‌ها، گفت: دو فوریت این لایحه رای نیاورد و در کمیسیون‌ها بررسی شد.
کد خبر: ۴۶۷۴۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۴ 26 July 2017
به گزارش تابناک : معاون پارلمانی رییس‌جمهور درباره سرنوشت لایحه تفکیک وزارت‌خانه‌ها، گفت: دو فوریت این لایحه رای نیاورد و در کمیسیون‌ها بررسی شد اما به تعطیلات تابستانی مجلس خورد و الان هم مجلس تا مراسم تحلیف جلسه ندارد برای همین به نظر می‌رسد رییس‌جمهور وزرای پیشنهادی را بر اساس ساختار موجود به مجلس معرفی می‌کند.

حسینعلی امیری در حاشیه جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره کابینه و مراسم تحلیف عنوان کرد: مراسم تحلیف در موعدی که مجلس اعلام کرده به یاری خدا برگزار می‌شود.  در این مراسم مقامات داخلی و شخصیت‌های نظام حضور دارند تعدادی از سران و  مقامات خارجی هم اعلام آمادگی کردند که در مراسم تحلیف شرکت کنند چون میزبان مجلس است خودشان اسامی را اعلام می‌کنند.

او افزود: بعد از اینکه مراسم تحلیف که برگزار شد بر اساس آیین نامه مجلس، رییس‌جمهور دو هفته وقت دارد تا اسامی وزرا را به مجلس ارائه کند و طبق قانون مجلس هم یک هفته به بررسی برنامه دولت و وزرا می‌پردازد.

امیری با اشاره به اینکه بر اساس قانون، روحانی بعد از تحلیف دو هفته وقت دارد و می‌تواند روز تحلیف هم اسامی را بدهد ف آغاز می‌شود.

معاون پارلمانی رییس‌جمهو درباره سرنوشت لایحه تفکیک وزارت‌خانه‌ها، گفت: دو فوریت این لایحه رای نیاورد و در کمیسیون‌ها بررسی شد اما به تعطیلات تابستانی مجلس خورد و الان هم مجلس تا مراسم تحلیف جلسه ندارد برای همین به نظر می‌رسد رییس‌جمهور وزرای پیشنهادی را بر اساس ساختار موجود به مجلس معرفی می‌کند.

او درباره حضور خود در کابینه گفت: تا الان راجع به مصادیق صحبت نشده و رییس‌جمهور مشغول بررسی است چون مصداق بیان نشده من هم نمی‌توانم در این موردی نظری بدهم.






منبع : شمانیوز 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار