بحث انتخاب شهردار از داغ ترین بحث هایی است که سرنوشت چهارساله تهران را مشخص می کند. شهری که 12 سال است یک گونه مدیریت را به خود دیده و حال در انتظار تحول است.
کد خبر: ۴۶۸۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲ 27 July 2017
به گزارش تابناک : بحث انتخاب شهردار از داغ ترین بحث هایی است که سرنوشت چهارساله تهران را مشخص می کند. شهری که 12 سال است یک گونه مدیریت را به خود دیده و حال در انتظار تحول است. در این خصوص به سراغ یکی از اعضای منتخب شورای شهر پنجم رفتیم و آخرین وضعیت انتخاب شهردار را از او جویا شدیم، محمد علیخانی در این باره به خبرنگار تیتر شهر گفت: انتخاب شهردار روند خاصی دارد. بر این اساس اعضای منتخب شورا پیشنهاد هایی را ارائه کردند و از آن میان، افراد شاخص انتخاب شدند.

وی ادامه داد:  قرار بر این است که کاندیدای شهرداری برنامه هایشان را ارائه دهند و قطعا در این میان شایعاتی نیز درباره شهردار آینده تهران وجود دارد. ما تقاضا می کنیم که به رای مردم احترام گذاشته شود. شهر تهران برای همه ی ایرانیان است همه مردم به یک امید پای صندوق های رای آمده و رای می دهند؛ هیچ کس برای آسیب رساندن رای نمی دهد. شورای انتخاب شده روی گزینه های شهرداری اتفاق نظر وجود دارد.

منتخب شورای پنجم گفت: برای انتخاب شهردار،  از میان کاندیدای شهرداری، 7 نفر اکثریت آرا را آورده اند که روی 2 نفر اتفاق نظر بیشتری داشتیم اما هنوز برنامه ها را ندیدیم. 

علیخانی با اشاره به اینکه تخریب شورای پنجم از هم اکنون آغاز شده است، افزود:  ما رهبری دانا و مقررات مشخصی داریم و همه چیز طبق چارچوب پیش می رود. اما در این میان برخی جریانات وجود دارد که دنبال نکات دیگری هستند. اما صحیح تر این است که کار شورا آغاز شود و بعد از آن حمله و تخریب آغاز شود. قطعا در آینده اتفاقات خوبی خواهد افتاد.

علیخانی با اشاره به اتحاد اعضای شورای شهر و کاندیداهای شهرداری تهران، عنوان کرد: خالی از لطف نیست که بگویم هیچ کدام از این گزینه ها اهل رقابت نیستند زیرا  با همتراز خود رقابت نمی کنند؛ بر همین اساس  امکان انصراف آن ها نیز وجود دارد این اتفاق هم افتاده است؛  همانند آقای مرعشی که به آقای نجفی کمک کردند.

وی ادامه داد: این مسئله کمک بزرگی به شورا است و انتخاب ها را راحت تر می کند. اعضا مشغول تهیه برنامه هایشان هستند و امیدواریم در موعد مقرر نتیجه به شورا اعلام شود. برنامه ها ظرف دو هفته به شورا ارائه می شود؛  پ شاید به دو گزینه برسیم اما اگر یک گزینه داشتیم به معرفی آن می پردازیم اما اگر دو گزینه پیش رو داشتیم در صحن شورا انتخاب خواهیم کرد.

علیخانی افزود: همه اعضا مصمم هستند که شهردار با 21 رای انتخاب شود و همه یک نظر داشته باشیم. میثاق نامه ای برای شهردار در نظر گرفته ایم که در واقع یک توافق اخلاقی و تفاهم نامه است و یک مبحث اخلاقی محسوب می شود که باید بر قوانین و مصوبات پایبند باشد و به شورا نیز پاسخ گو باشد و روابط شورا و شهرداری هم به صورت شفاف بیان و روشن شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا وجود میثاق نامه سبب نمی شود که شهردار محدود شود و در خدمت شورای شهر عمل کند، گفت:  ما از این طریق شهردار را محدود نمی کنیم بلکه آن چیزی که ما می خواهیم این است که شورا و شهرداری کنار هم باشند. ما میخواهیم شهردار و شورا کنار هم باشند و این امر خارج از قانونی نیست؛ بحث میثاق نامه یک بحث اخلاقی است و ما در آن، شرایط محدود کننده ای نداریم؛ من مطمئنم که میثاق نامه تضعیف کننده نیست. 

علیخانی در خصوص ریاست برخی کمیسیون های شورای پنجم، بیان کرد: کمیسیون ها به طور موقت تشکیل شده است و اعضا تقریبا مشخص شده اند و به همین شکل ادامه پیدا می کند مگر اینکه در آینده جایگاهی تغییر کند. 
وی ادامه داد: کمیسیون عمران به ریاست آقای هاشمی و کمیسیون برنامه و بودجه به ریاست الویری و کمیسیون فرهنگی به ریاست مسجد جامعی از جمله جایگاه های مشخص شده است اما چنان چه در ترکیب هیئت رئیسه دچار تغییر شویم قطعا این جایگاه ها تفاوت خواهد کرد.

منتخب شورای پنجم با بیان اینکه ریاست شورای پنجم تا کنون مشخص نشده است، افزود: ما در ریاست شورا سه شخصیت مطرح داریم آقای مسجد جامعی و آقای الویری و محسن هاشمی و با توجه به شناختی که داریم این افراد اهل رقابت نیستند و به دنبال این هستیم که با اجماع و بدون رقابت به انتخاب بپردازیم. به خصوص آقای هاشمی که به دنبال رقابت نیستند.

وی درباره ی اعضای هیئت رئیسه گفت: درباره هیئت رئیسه هنوز تصمیمی گرفته نشده است و در آینده این مباحث به بحث و بررسی گذاشته خواهد شد.

علیخانی در پایان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه برخی افراد در شورای گذشته تغییر موضع داده اند آیا این احتمال وجود دارد که در این شورا شاهد این اتفاق باشیم، گفت: شورای پنجم منسجم و متحد است و نگرانی در این خصوص نداریم. 






منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار