دبیرکل سازمان ملل خواستار تلاش گروه های سیاسی ونزوئلا جهت کاهش تنش ها ورفع اختلافات از طریق گفت وگو شد.
کد خبر: ۴۷۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 08 August 2017
به گزارش تابناک : استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه با انتشار یادداشتی از سوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت که وی تحولات جاری ونزوئلا را وضعیتی حساس و موثر در آینده این کشور توصیف کرده و از همه مردم و گروه های سیاسی ونزوئلا خواسته است تا همه تلاش های ممکن را برای کاهش تنش های جاری در کشورشان بکار گیرند.
 
دبیر کل سازمان ملل از رهبران و نمایندگان گروه های مختلف خواسته است تا برای حل اختلافات با یکدیگر مذاکره کنند.
 
با تصمیم دولت ونزوئلا مبنی بر به رای گذاشتن بازنویسی قانون اساسی این کشور از اواخر ماه ژوئیه نا آرامی های رو به گسترش در این کشور آغاز شده که تاکنون ادامه پیدا کرده است.
 
این نا آرامی ها موجب نگرانی هایی در آمریکا شد و واشنگتن تحریم هایی علیه رییس جمهوری اعمال کرد و خواستار لغو این رای گیری ها شد و دولت ونزوئلا نیز شماری از شهروندان آمریکایی را از این کشور اخراج کرد.
 
به رغم این تهدید ها و فَشار ها روز یکشنبه 30 ژوئیه رای گیری ها همزمان با نا آرامی ها انجام شد که با پیروزی حامیان تغییر قانون اساسی ونزوئلا به پایان رسید.
 
بر اساس گزارش ها تاکنون صدها تن در نا آرامی های این کشور جان خود را از دست داده و یا بازداشت شده اند و ادامه خشونت ها خطر بروز یک جنگ داخلی در کشور را افزایش داده است.



منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار