مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران از حفر 450چاه نفت و گاز در خلیج فارس به دست حفاران متخصص این شرکت در چند سال اخیر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۹ 08 August 2017
به گزارش تابناک : حیدر بهمنی با بیان اینکه شرکت ملی حفاری ایران به دانش و فناوری حفاری نفت و گاز در دریا بدون اتکا به شرکت های خارجی دست یافته است، گفت: حفاری در دریا بسیار سخت تر و پیچیده تر از حفاری در مناطق خشکی است. 
وی افزود: امریکایی ها هیچگاه تصور نمی کردند کارشناسان و متخصصان ایرانی در شرایط سخت تحریم ها، بتوانند به فناوری حفاری در دریا دست یابند. 
مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با اشاره به فعالیت چندین دکل دریایی این شرکت در آبهای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس، خاطر نشان کرد: عملیات حفاری در میدان گازی جزیره کیش با موفقیت به اتمام رسیده است. 
بهمنی تصریح کرد: شرکت حفاری ایران آمادگی دارد در هریک از مناطق و آبهای بین المللی حفاری کنند. 
وی اظهار داشت: پروژه حفاری چاه نفت و گاز در دریای خزر به دست کارشناسان و متخصصان این شرکت ادامه دارد و شرکت های معتبر جهانی اذعان می کنند هرکس در ایران عملیات حفاری نفت و گاز در خشکی و دریا انجام دهد می تواند درتمامی نقاط جهان عملیات حفاری انجام دهد. 
وی از اجرای عملیات اکتشاف نفت و گاز از سوی شرکت ملی حفاری ایران در غرب کارون خبر داد و افزود: هم اکنون روزانه 300هزار بشکه نفت خام از میادین مشترک نفتی غرب کارون تولید می شود.



برگزاری تمرین مقابله با بحران چند نقطه ای در بندر امام خمینی 

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از برگزاری مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در چند نقطه ی مختلف، بندر امام خمینی (ره) خبر داد.


به گزارش مانا ، ابوطالب گرایلو با اشاره به مانور اطفاء حریق و امداد و نجات در چند نقطه ی مختلف بندرامام (ره) با هدفارتقاء توان و آمادگی نیروهای عملیاتی برای مقابله با بحران های متعدد گفت: طی این مانور که تحت نظر استاد و مدرس برجسته ایمنی و آتش نشانی کشور و با همکاری واحدهای مختلف اداری و عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری انجام شد، تیم عملیاتی مرکز ایمنی و آتش نشانی بندر امام خمینی(ره) بر طبق  برنامه ریزی طراحی شده قبلی، برای مقابله با حوداثی وارد عمل شده و با همکاری نیروهای واحدهای مختلف اقدام های لازم را به مرحله اجرا گذاشتند.

وی اطفاء حریق و امداد و نجات در ارتفاع، امداد و نجات در فضای باز، اطفاء حریق مشتقات نفتی، جستجو و نجات در فضای بسته و خطرناک، اطفاء حریق در سطح، امداد و نجات در محیط سمی و اسیدی و مقابله با گازهای سمی و اسیدی را از اهم موضوعاتی برشمرد که نیروهای عملیاتی مرکز ایمنی و آتش نشانی در این تمرین با بکارگیری تجهیزات و ادوات ویژه و اتخاذ هماهنگی های لازم با دیگر واحدهای درگیر تلاش کردند به مقابله با آن بپردازند.

معاون دریایی و بندری هدف ازبرگزاری ادواری مانورهای مقابله با بحران را ارتقاء آموزش و آمادگی نیروهای امدادی در مقابله با شرایط اضطراری دانست. 

گرایلو با اشاره به برنامه ریزی این مجتمع بندری برای حرکت به سوی تبدیل شدن به بندری چند منظوره و تخلیه و بارگیری انواع کالا از جمله کالاهای خطرناک و مشتقات نفتی، افزایش ضریب ایمنی در آن به منظور صیانت از سرمایه های ملی را از اولویت های این اداره کل برشمرد و برگزاری مکرر این مانورها را اقدامی مؤثر در این راستا بیان کرد.

 بندرامام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی  استان هرمزگان است. 






منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار