کلنگ احداث نخستین مسجد روی آب کشور ظهر چهارشنبه با حضور امام جمعه کیش، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، فرماندهان نظامی و انتظامی کیش و جمعی از مدیران و معاونان سازمان در منطقه غرب جزیره کیش و نزدیکی کلبه هور به زمین زده شد.
کد خبر: ۴۷۵۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷ 09 August 2017
به گزارش تابناک : در این مراسم حجت الاسلام حسن علیدادی امام جمعه کیش با تقدیر از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در توسعه جزیره کیش در تمامی بخش ها به ویژه اجرای پروژه های مذهبی افزود: این مسجد در آینده یکی از مجموعه مساجدی در کیش و منطقه خواهد شدکه جنبه عبادی و گردشگری با همزمان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به ویژگی گردشگری کیش نیاز به وجود این مسجد به عنوان جایگاه گردشگری مذهبی در کیش احساس می شد تا گردشگری به سمتی هدایت شود تا در سایه معنویت قرار گیرد.

علیدادی ادامه داد: این مسجد زیبا در نقطه ای بسیار حساس به لحاظ گردشگری در حال احداث است و امید است با همه مجوزهای لازم که در ساخت این مسجد باید دریافت شود در آینده نزدیک شاهد ساخت اولین بخش از این مسجد باشیم.

وی با اظهار خرسندی از اینکه بخش قابل توجهی از روند احداث این پروژه توسط سازمان انجام خواهد شد افزود: ساخت بخش دیگری از مسجد که به عنوان پشتیبان برای مسجد احداث می شود در خشکی توسط یکی از خیرین بر عهده گرفته شده است.

امام جمعه کیش اظهار کرد: ساخت این مسجد در این بخش از جزیره با رعایت اصول زیست محیطی و ایمنی موجب توسعه و رونق این بخش از جزیره کیش خواهد بود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم با تقدیر از همراهی و همکاری امام جمعه کیش طی ۴ سال گذشته افزود: امروز شاهد آغاز پروژه مذهبی زیبایی که می تواند علاوه بر جایگاه مذهبی جایگاه ویژه ای در امر گردشگری داشته باشد هستیم.

وی ادامه داد: این پروژه که در غرب جزیره یکی از بخش های حساس و ویژه گردشگری کیش است انجام خواهد شد.

مونسان با بیان اینکه ایده اولیه این طرح توسط امام جمعه کیش سال گذشته مطرح و مورد استقبال مسئولان سازمان قرار گرفته است افزود: با توجه به اینکه این مسجد درون آب ساخته خواهد شد نیاز به تمهیدات ویژه ای بود که توسط معاونت عمرانی پیگیری و مجوزهای لازم دریافت شد.

وی با اشاره به اینکه روند احداث رسمی این مسجد از اواخر مرداد ماه سال جاری آغاز خواهد شد اظهارکرد: اسکله این مسجد به صورت تک پایه و به طول ۱۲۰ متر و عرض ۶ متر می باشدو مسجد با مساحت شمسه ۱۲۸۰ متر مربع که درون آب قرار گرفته ، در دوطبقه و با مساحت ۱۷۰ متر مربع در بازه زمانی کوتاهی ساخته می شود.

مدیرعامل سازمان با تاکید بر اینکه بخش روی آب مسجد توسط سازمان منطقه آزاد کیش احداث می شود. ادامه داد: فضاهای پشتیبان مسجد در ساحل قرار دارد و طراحی هایی نیز در راستای خودکفایی مسجد در بحث هزینه های جاری انجام شده است که توسط بخش خصوصی اجرا می شود.





منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار