وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ماموریت اصلی ما پیشگیری است گفت: باید پرونده الکترونیک سلامت را برای این کار تکمیل کنیم.
کد خبر: ۴۷۵۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴ 10 August 2017
به گزارش تابناک : دکتر قاضی زاده هاشمی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه طرح تحول سلامت، استقرار نظام ارجاع بیمار، توجه به عرصه آموزش و پژوهش در پزشکی، ایجاد پایداری منابع در حوزه سلامت و مطالبه گری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را از مهتمرین اولویت‌های وزارت بهداشت در دوره جدید دانست و افزود: مردم، کار و کارنامه می‌خواهند و دلشان می‌خواهد مسئولان وقت خود را وقف آن‌ها و از حاشیه‌ها دوری کنند.

وی گفت: باید این فضای آرام و بدون جنجال ادامه یابد و مجلس هم در بررسی صلاحیت‌ها و رای به کابینه آنچه صلاح و شایسته است انجام دهد.

وزیر بهداشت افزود: در حوزه سلامت نیازمند کمک خبرنگاران هستیم تا رضایتمندی و آرامش در کشور ایجاد شود و اطلاعات مردم بالا رود.

هاشمی همچنین در ادامه گفت: برخی دستگاه‌ها با آلوده کردن هوا یا ایجاد تنش‌های روانی باعث بروز بیماری در کشور می‌شوند که باید با کمک رسانه این وضع را تغییر دهیم.

ادامه طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم ادامه خواهد یافت.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تشکیل پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و پزشک خانواده از اولویت‌های ما خواهد بود، افزود: ماموریت اصلی ما پیشگیری است و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت و بکارگیری مدیران کارآمد، برای ادامه طرح تحول سلامت، مطالبه گری برای سلامت مردم از دیگردستگاه‌ها در دولت دوازدهم ادامه می‌یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مقابل سودجویان و افراد و دستگاه‌هایی که ضد سلامت جسمی و روانی مردم هستند خواهیم ایستاد و با آن‌ها مقابله خواهیم کرد، گفت: آلودگی هوا، آسیب‌های جانی بخش غذا با حضور افراد سودجو و پیگیری در بخش سلامت روان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های اصلی من است که به مجلس ارائه کردم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شغل خبرنگاران شغل پیامبران است، گفت: خبرنگاری بسیار کار با ارزش، خطیر و مهم است چرا که به نوعی آموختن و پیام رساندن است.

وزیر بهداشت افزود: خبرنگاری راه روشنگری است که همه مصلحان پیموده‌اند.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: ارتقای دانش و رعایت حقوق شهروندان، پرهیز ار رفتارهای نامناسب در جامعه باید.

کلیت اطلاع رسانی باشد ضمن اینکه همه از هم می‌آموزیم ضمن عاقبت بخیر شدن خود و مردم از هیچ کاری فروگذار نباشیم.

وی خطاب به حضار افزود: تاکید می‌کنم قدر این جایگاه را بدانیم و در این مسیر برای ارتقای سواد سلامت و خواسته‌های مردم تلاش کنیم.

وریر بهداشت با بیان اینکه در کشورمان و در دولت یازدهم کارهای بسیار خوبی انجام شده است گفت: خبرنگاران باید ضمن بیان کاستی‌ها، موفقیت‌ها را نیز بیان کنند، مردم را ناامید نکنیم، در کنار انذار، بشارت هم بدهیم تا نسل جوان امیدوار به آینده باشند.

وی همچنین افزود: دولت دوازدهم در آستانه تشکیل شدن است، خوشبختانه جو آرامی وجود دارد و من خوشحالم و فکر می‌کنم مردم هم از این جو آرام خوشحالند.

وزیر بهداشت گفت: مردم فقط کار وکارنامه می‌خواهند، دوست دارند مسئولان به آنان فکر کنند و زندگی خود را وقف آن‌ها کنند و این حقشان است، چون همیشه و همواره در صحنه‌ها بوده اند.

هاشمی گفت: گرفتاری مردم زیاد است و توقع آن‌ها زیاد نیست، مردم اگر احساس کنند برای آن‌ها تلاش می‌شود صرفنظر از نتیجه از تلاش مسئولان رضایتمند خواهند بود.

وی افزود: امیدواریم مجلس در بررسی صلاحیت‌ها آنچه انتظار عمومی و حق است انجام دهد، دوست داریم همه اعضای کابینه رای بیاورند.

وزیر بهداشت همچنین با تاکید بر اینکه کار اجرایی خیلی سخت است و نیازمند کمک روحی و حمایت معنوی است گفت: بخشی از این مسیر مربوط به رسانه است، نباید توقع مدح رسانه را داشته باشیم و نه اینکه وقتی می‌شود حرفی را آرام متذکر شد، فریاد بزنیم.

وی خطاب به خبرنگاران افزود: در حوزه سلامت نیاز به کمک شماست و این درصد آرامش و رضایت مردم نیز تا حدودی مربوط به رسانه است.

هاشمی خاطرنشان کرد: توانمند ساختن مردم از جهت اطلاع رسانی، تغییر سبک زندگی، رعایت بهداشت و مطالبه گری از دیگر سازمان‌ها با کمک دوستان منصف را از خبرنگاران انتظار داریم و امیدواریم بتوانیم با منابع پایدار مالی ادامه طرح تحول سلامت را با موفقیت داشته باشیم.
 





منبع : صدا و سیما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار