رئيس پليس فتا استان خراسان رضوى از شناسايى و دستگيرى عامل كلاهبردارى و اخاذى از مردان در فضاى سايبر خبر داد.
کد خبر: ۴۷۶۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱ 12 August 2017
به گزارش تابناک : سرهنگ جواد جهانشيرى در تشريح اين خبر گفت: به دنبال شكايت فردى به هويت معلوم مبنى بر كلاهبردارى و هتك حيثيت در فضاى سايبر، رسيدگى به موضوع در دستور كار كارشناسان پليس فتا قرار گرفت.

رییس پلیس فتا استان عنوان کرد: این فرد با در دست داشتن مرجوعه قضايى به اين پليس مراجعه و دادخواهى مى‌نمايد، شخص يا اشخاص ناشناس در شبكه‌هاى اجتماعى تحت عنوان افراد مونث و معلوم الحال و تبليغ خودفروشى، اقدام به اغفال افراد مذكر نموده و از آنان وجوهى را دريافت و آدرس منزل شاكى را به عنوان مكان انجام اعمال منافى عفت اعلام مى‌نمايند كه ضمن كلاهبردارى از اشخاص متعدد، موجبات هتك حيثيت شاكى و ايجاد مزاحمت‌هاى مكرر براى نامبرده وخانواده‌اش را درپى داشته است. لذا با عنايت به اهميت موضوع و تهديدات حيثيتى موجود براى شاكى، پرونده با هماهنگى قضايى تحت پيگيرى ويژه قرار گرفت و با اقدامات فنى و پليسى توسط كارشناسان سايبرى دونفر متهم در یکی از شهرستان­‌های مرزی کشور و مرکز استان شناسایی گردیدند.

سرهنگ جواد جهانشیری ادامه داد: با عنايت به اينكه سرنخ‌هاى به دست آمده، تيمى از كارشناسان زبده اين پليس پس از اخذ نيابت قضايى به شهرستان مورد نظر اعزام و طى تعامل مناسب با كارشناسان فتا شهرستان، پس از انجام اقدامات اطلاعاتى موفق گرديدند، متهم را شناسايى و طى يک عمليات غافلگيرانه دستگير كه در تحقيقات به عمل آمده مشخص گرديد متهم به همراه برادرش در یکی از شبكه‌های اجتماعى پس از شناسايى سوژه‌ها، آنان را اغفال و جهت جلب اعتماد و دريافت وجه از قربانيان، آدرس منزل شاكى را ارائه و از پاسخگويى به تلفن آنان خوددارى مى‌نموده‌اند.

 رئيس پليس فتا استان گفت: در ادامه ضمن شناسايى همدست متهم كه برادر وى بوده، در مرکز استان به طور ضربتى دستگير و به پليس فتا استان دلالت گرديد كه طى تحقيقات به عمل آمده از متهمين، نامبردگان به بزه ارتكابى و انجام كلاهبردارى به ميزان 700/000/000 ريال اعتراف نمودند. در نهايت پرونده به همراه متهمين به دادسرا ارسال گرديد و متهمين با صدور قرار روانه زندان مركزى مشهد گرديدند.

سرهنگ جهانشیری افزود: پلیس فتا در کنار سایر رده‌های انتظامی و قضایی اقدامات لازم را در جهت تامین امنیت فضای سایبر معمول و با تخلفات و جرایم این حوزه برخورد قانونی لازم را صورت خواهد داد.

وى ادامه داد: پليس فتا از كليه كاربران مى‌خواهد در صورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانى www.cyberpolice.ir  بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت كرده و از آخرين رويدادها از جمله اخبار، حوادث سايبرى و شگردهاى كلاهبردارى جديد مطلع گردند.
 
منبع:  پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار