دستگیری برگزار کننده قلابی کنسرت در کیش
سرگرد روح اله زمانی رئیس پلیس آگاهی کیش عصر یکشنبه در محل پلیس آگاهی کیش گفت: فرد کلاهبرداری که خود را به عنوان برگزار کننده کنسرت در کیش و شهرهای بزرگ کشور معرفی کرده بود هنگام ورود به فرودگاه کیش توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.
کد خبر: ۴۸۱۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۸ 20 August 2017

رئیس پلیس آگاهی کیش از دستگیری فرد کلاهبرداری که خود را برگزار کننده کنسرت در کیش و دیگر شهرهای کشور معرفی و به این طریق مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبرداد.

به گزاررش تابناک از کیش ، سرگرد روح اله زمانی رئیس پلیس آگاهی کیش عصر یکشنبه در محل پلیس آگاهی کیش گفت: فرد کلاهبرداری که خود را به عنوان برگزار کننده کنسرت در کیش و شهرهای بزرگ کشور معرفی کرده بود هنگام ورود به فرودگاه کیش توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.

وی افزود: طی روزهای گذشته با حضور فردی به عنوان شاکی در کلانتری کیش و اظهار شکایت از شخصی که خود را برگزار کننده کنسرت معرفی کرده و طی چند فقره مبلغ یک میلیارد و سیصد میلیون ریال از وی کلاهیرداری کرده بود پرونده در دستور کار آگاهی کیش قرار گرفته و با قرار دادن طعمه این فرد به کیش کشانده شده و در هنگام ورود به فرودگاه توسط پلیس آگاهی جزیره کیش دستگیر می شود.

رئیس پلیس آگاهی کیش توضیح داد: فرد کلاهبردار ابتدا منکر جرم و بزه مربوطه شد اما با ارائه مدارک و مستندات موجود به جرم خود اعتراف کرد.

وی اظهار کرد: پس از حضور کلاهبردار مورد نظر در کلانتری با مجوز دستگاه قضایی گوشی وی مورد بررسی قرار گرفت و متوجه شدیم این شخص با شگردهای دیگری نیز در شهرهای مختلف کشور اقدام به کلاهبرداری کرده است.

زمانی ادامه داد: کلاهبردار مذکور با درج آگهی در فضای مجازی وسایت ها با عنوان دریافت وام برای افراد اقدام به کلاهبرداری کرده بود که در این خصوص بیش از ۲۰۰ نفر با مبالغ یکصد  تا دویست و پنجاه هزار ریال  مورد کلاهبرداری توسط مجرم قرار گرفته بودند که در نظر اول این مبلغ ناچیز به شمار می رود اما در مجموع رقم قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه این فرد دارای بزه هایی مانند جعل گواهینامه و کارت شناسایی نیز می باشد که پرونده هایی نیز برای این موارد در دستگاه قضایی تشکیل شده و به آن ها رسیدگی می شود افزود: با توجه به اینکه خانواده فرد کلاهبردار با حضور در آگاهی کیش اقدام به اخذ رضایت از فرد شاکی کردند؛ رسیدگی به پرونده های دیگر مجرم نیازمند زمان است و از سوی دستگاه قضایی به آن ها رسیدگی خواهد شد.

رئیس پلیس آگاه کیش با اشاره به اینکه مبلغ کلاهبرداری شده با عنوان کنسرت به فرد شاکی بازگردانده شد افزود: در خصوص مبالغ ناچیزی که با عنوان دریافت وام توسط آگهی کلاهبرداری شده بود شاکیان اعلام رضایت کردند.

وی افزود: این کلاهبردار از تهران به کیش و دیگر شهرهای بزرگ مانند اصفهان، مشهد و شهرهایی که در آن ها کنسرت برگزار می شود سفر کرده و اقدام به کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس آگاهی کیش در خصوص کلاهبرداری از شهروندان با عناوین برنده شدن و دریافت جایزه با حضور در عابر بانک ها به روش کارت به کارت هشدار داد: به رغم هشدارهای مداوم پلیس مبنی بر کلاهبرداری به روش کارت به کارت با هم همچنان شاهد استفاده این روش توسط کلاهبرداران و در دام قرار گرفتن شهروندان هستیم.

وی توصیه کرد شهروندان در صورت مواجه شدن با چنین مواردی ضمن تماس با پلیس ۱۱۰ از حضور در پای دستگاه های عابر بانک خودداری کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار