اين شماره با یادداشتی از تهمینه میلانی درباره سریال شهرزاد آغاز می شود. همچنین در این شماره گزارشی از پشت صحنه سريال و تصويربرداري چند سكانس از خانه هاشم خان، يادداشتي درباره بهم رسيدن دوباره شهرزاد و شيرين، شهرزاد از نگاه پنج مهندس، بازتاب فضای مجازی، دو نگاه متفاوت از دو روزنامه نگار، عکس‌نوشته‌هایی از قسمت یازدهم و همچنين عکس‌هایی از قسمت آينده ديده می‌شود.
کد خبر: ۴۹۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 09 September 2017
به گزارش تابناک : در یادداشت تهمینه میلانی که در ابتدای اين شماره درج شده، آمده است:

سریال شهرزاد را دوست دارم وبه اتفاق همسرم ، هر هفته آن را می بینیم زیرا متناسب با روحیه ایرانیان است و برای ایشان قصه می گوید و همه اعضای خانواده را فارغ از سن و موقعیت طبقاتی اجتماعی جذب می کند. شهرزاد با نقل داستان‌های تو در تو که نشان از علایق و سلایق متنوع اجتماعی است و هوشمندانه و هماهنگ با یکدیگر داستان و درام واحدی را شکل می دهد. این سریال با ایجاد تعلیق و درام تاثیر گذار، به شعور و درک تماشاگر احترام می گذارد و آن ها را با خود همراه می کند. در شهرزاد مخاطب به راحتی با شخصیت‌های متنوع ارتباط برقرار می کند ضمن اینکه هر یک از تماشاگران با یک یا چند شخصیت داستان ، همزاد پنداری می کند . این مجموعه تصویر زیبایی از گذشتگان به ما می دهد که حتی اگر کاملا مستند هم نباشد ، بدلیل انسجام در فضاسازی و بازی خوب بازیگران ، باور پذیر است .
بر خلاف اغلب سریال‌های مرسوم، نگاه پویا و خلاقی به بانوان کشور دارد و نه تنها به آنها نگاه ابزاری ندارد و بی تفاوت نیست بلکه با قرار دادن شهرزاد به عنوان شخصیت محوری داستان و در کنار او شیرین ، آذر و ... به احساسات و توانمندی‌های شغلی ، اجتماعی و سیاسی ایشان بها می‌دهد که احترام قائل است. شهرزاد با نمایش روابط محترمانه حاکم بر اعضای خانواده های طبقات مختلف اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ، بر ناخودآگاه تماشاگران تاثیر مثبت دارد و به‌نوعی ایشان را تشویق به ایجاد دیالوگ و همفکری در خانواده می‌کند.
کارگردانی، بازی بازیگران و فضاسازی کلیه لوکیشن ها حساب شده و هنرمندانه است.تیتراژ و المان های بهره گرفته برای ساخت آن ، متناسب با قصه و حساب شده و گریم بازیگران و لباس متنوع آنها ، متناسب با موقیت زمانی ، شغلی و طبقاتی آنهاست. علاوه بر آن فیلمنامه حساب شده آن ، حاصل خلاقیت دو انسان (نغمه ثمینی و حسن فتحی)با سواد و آگاه به درام و مسائل اجتماعی است.
در خاتمه معتقدم، از آنجا که سریال زیبای «شهرزاد» سلیقه تماشاگر را ارتقا داده است ، متر و معیاری برای سازندگان سریال‌هایی خواهد شد که در آینده بخواهند موفقیت «شهرزاد» را تکرار کنند.






منبع : پانا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار