ایران به سمت غرب سوریه و مرزهای اسرائیل حرکت کرده و مسکو هم نشان داده که شریک عملیاتی خوبی است.
کد خبر: ۴۹۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۸ 10 September 2017
به گزارش تابناک : ژنرال "یائیر گولان" معاون سابق رئیس ستاد ارتش اسرائیل نسبت به افزایش قدرت و نفوذ ایران در سوریه هشدار داده و تاکید کرده ایرانی ها بزرگترین خطر برای اسرائیل هستند.
 
 
وی گروه های مقاومت همچون حزب الله و حماس را "گروه های تروریستی" لقب داده و اظهار داشت: "تهدید پایدار ایران" همچنان فراتر از خطر گروه های تروریستی قرار دارد و نگرانی اصلی اسرائیل  باقی مانده است.
 
 
ژنرال گولان در بخش دیگری از سخنانش در موسسه مطالعات خاور نزدیک واشنگتن گفت: برای اسرائیل، ایران بسیار خطرناک تر از داعش است چراکه ایرانی ها پیچیده تر و دارای تمدن بالاتری هستند. آن ها زیرساخت های آکادمیک، صنعت و دانشمندان خوبی دارند و این کشور از جوانان با استعداد زیادی برخوردار است.
 
 
وی افزود: ایرانی ها بسیار به ما شبیه هستند و به همین علت هم بسیار خطرناک تر خواهند بود.
 
 
اسرائیل برای سال های متمادی با گروه های شبیه داعش سر و کار داشته و در این سال ها یاد گرفته چگونه با آنان مقابله کند اما رهبری اسرائیل باید به فکر تدوین استراتژی کاملی جهت رویارویی با تهدید ایرانی ها باشد.
 
 
وی درباره حضور روزافزون ایران در سوریه نیز هشدار داده است. گولان گفته، ایرانی ها طبق گزارش ها با ساخت سلاح به سوریه کمک می کنند و حتی سایت های تولید موشک را در این کشور راه اندازی کرده اند تا بتوانند به راحتی سلاح های دقیق را به حزب الله لبنان منتقل سازند.
 
 
گولان در ادامه اظهار داشت: در مساله سوریه، ایران به سمت غرب این کشور و مرزهای اسرائیل حرکت کرده و مسکو هم نشان داده که شریک عملیاتی خوبی است.
 
 
وی گفت: منافع ما با منافع روس ها سازگاری ندارد اما نمی توانم نفوذ روسیه را امری منفی توصیف کنم. فکر نمی کنم که روس ها حامی ایدئولوژی ایرانی ها باشند. آن ها فقط از نفوذ ایران در راستای منافع خود استفاده می کنند.


1






منبع : جرزوالم پست 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار