«محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با تمجید از نقش مقاومت و ارتش لبنان در شکست تکفیری ها، تاکید کرد که ایران از وحدت ملی در لبنان حمایت می کند.
کد خبر: ۴۹۲۶۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳ 12 September 2017
به گزارش تابناک : فتحعلی دوشنبه شب در مراسم رونمایی از جدیدترین شماره ماهنامه فرهنگی اجتماعی «مرایا» که به شخصیت امام خمینی (ره) اختصاص داشت گفت: امام خمینی بزرگمردی بود که با جهاد با عظمت خود امت را زنده کرد و عزت و حریت و استقلال به آن بخشید. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان ادامه داد: ما در ایران به برکت رهبری امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب و در سایه تلاش های دولت محترم آقای حسن روحانی به دنبال تحکیم ارزش هایی همچون آزادی و عدالت و صلح بین همه بشریت هستیم و بر حمایت خود از دولت و ملت کشور دوست لبنان و پشتیبانی از مقاومت قهرمان این کشور تاکید می کنیم. 
فتحعلی مقاومت حزب الله را عامل اصلی آزادسازی جنوب لبنان در سال 2000 و پیروزی در جنگ 33 روزه سال 2006 در برابر رژیم صهیونیستی خواند و افزود: همه دنیا برای نابودی مقاومت دست به دست هم دادند اما در برابر این مقاومت قهرمان کاری از پیش نبردند و نقشه خاورمیانه جدیدشان نقش بر آب شد؛ همچنانکه امروز نیز این مقاومت اسلامی و ارتش دلاور لبنان پیروزی تازه ای در برابر گروه های تکفیری رقم زده اند.
نیروهای مقاومت و ارتش لبنان ماه گذشته موفق شدند با بیرون راندن گروه های تروریستی جبهه النصره و داعش از شرق لبنان، این مناطق را پس از حدود سه سال پاکسازی کنند. 
فتحعلی بر حمایت کامل ایران از وحدت ملی در لبنان تاکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره در سنگر دفاع از ملت های مظلوم و در راس آنها ملت مظلوم فلسطین باقی خواهد ماند؛ همچنین کشتار مسلمان مظلوم میانمار را که این روزها در میان سکوت جهانی انجام می شود محکوم می کنیم و خواستار توقف این جنایت بزرگ در حق بشریت هستیم. 
 
**نشریه بین المللی مرایا و نگاهی ویژه به امام خمینی(ره)
نشریه بین المللی مرایا که کار درباره موضوعات بین المللی را وجهه همت خود قرار داده 8 سال پیش اولین شماره خود را منتشر کرد. 
این نشریه به زبان های عربی و انگلیسی در لبنان منتشر می شود. برخی موضوعات آن تا کنون به زبان های دیگر نیز ترجمه شده و در کشورهایی همچون ایران و روسیه و عراق در اختیار مخاطبان قرار گرفته است. 
«فادی اسماعیل ابودیه» سردبیر نشریه در گفت و گو با ایرنا توضیح داد که این نشریه به خط مقاومت وفادار است و از اندیشه های آزادی خواهانه ملت ها حمایت می کند.
وی با بیان اینکه در شماره های قبلی نشریه موضوعاتی همچون «روسیه»، «عراق»، «سوریه» را کار کرده ایم گفت: جدیدترین شماره نشریه به شخصیت «امام خمینی» اختصاص یافته و ما در مقاله ها و گزارش هایی که در این موضوع کار کرده ایم از شخصیت هایی از سرتاسر جهان مانند روسیه، کوبا، مصر، فرانسه و.. بهره گرفته و از نگاه آنان شخصیت امام خمینی را به مخاطبان معرفی کرده ایم. 
ابودیب وعده داد که شماره بعدی نشریه به موضوع فلسطین اختصاص خواهد یافت. 
در پایان این مراسم که شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب الله و «محمد مهدی شریعتمدار» رایزن فرهنگی ایران نیز در آن حضور داشت از چند تن از فعالان فرهنگی و رسانه ای لبنان با اعطای لوح یادبود تقدیر به عمل آمد. 
 
 
 
 
 
 
منبع : ایرنا 
برچسب ها: ارتش لبنان ، وحدت ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار