یک متخصص پوست نسبت به فراگیر شدن کاشت ناخن و رابطه نزدیک آن با قارچ‌های پوستی و نیز وجود ترکیبات سرطانزا در مواد کاشت ناخن هشدار داد.
کد خبر: ۴۹۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲ 13 September 2017
به گزارش تابناک : دکتر الیاس سلیمی ، با بیان اینکه کاشت ناخن صرفا جنبه زیبایی دارد، گفت: کاشت ناخن به هیچ وجه کاربرد پزشکی نداشته و بدلیل صدمات وارده به بافت ناخن و پوست اطراف آن توصیه نمی‌شود.

این متخصص پوست با اشاره به اینکه لایه سطحی ناخن لایه مهمی از ناخن بوده که در کاشت ناخن تراشیده می‌شود، اظهار کرد: تراشیده شدن سطح ناخن با وارد کردن آسیب‌های جبران‌ناپذیر به بافت آن همراه بوده و از بین رفتن تدریجی آن را به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین تراشیده شدن سطح ناخن باعث ورود مواد شیمیایی و چسب‌های مورد استفاده در کاشت ناخن به داخل بافت آن شده و ناخن را مستعد ابتلا به انواع بیماری‌های عفونی می‌کند.

این متخصص پوست، ایجاد قارچ‌های پوستی در محل را از دیگر عوارض کاشت ناخن عنوان کرد و گفت: بدلیل عدم رعایت بهداشت ناخن‌ها و امکان انتقال و تکثیر باکتری‌ها در زیر ناخن کاشته شده و همچنین احتمال آلوده بودن وسایل کاشت ناخن، این افراد در معرض ابتلا به انواع قارچ‌های پوستی قرار می‌گیرند.

وی مواد مورد استفاده و چسب‌های کاشت ناخن را از دیگر عوامل پرخطر و دخیل در از بین رفتن بافت ناخن دانست و خاطرنشان کرد: این مواد شیمیایی با ایجاد حساسیت در ناخن‌ها و پوست اطراف آن نقش پررنگی در آسیب‌های وارد به پوست و ناخن ایفا می‌کنند.

سلیمی به صدمات کاشت ناخن در ناخن‌های پا نیز اشاره کرد و افزود: پاها بدلیل اینکه کمتر از دست‌ها در معرض هوای آزاد بوده و ممکن است ساعات زیادی در کفش باقی بمانند، بیشتر مستعد ابتلا به قارچ هستند که کاشت ناخن این احتمال را افزایش می‌دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه مطالب موجود در زمینه فواید کاشت ناخن را نادرست دانست و عنوان کرد: کاشت ناخن در حوزه پزشکی هیچ کاربردی نداشته و هیچ یک از پزشکان پوست و مو این کار را تایید نمی‌کنند.

سلیمی به آسیب‌های مکانیکی وارده به ناخن‌های دست در پی شکسته شدن ناخن‌های کاشته شده اشاره کرد و افزود: چسب مورد استفاده در کاشت ناخن با چسبیدن لایه سطحی ناخن‌های دست تا حد زیادی از رشد مناسب آن جلوگیری کرده و آن را مستعد انواع آسیب‌های مکانیکی می‌کند.

وی با بیان اینکه این مواد تا مدت زیادی به روی ناخن‌های دست قرار می‌گیرند، گفت: بدلیل عدم تماس ناخن‌های دست با هوا، روی ناخن‌های دست پلاکی از جرم تشکیل شده که در درازمدت تغییر رنگ ناخن را در پی خواهد داشت. همچنین انواع قارچ‌ها و بیماری‌های عفونی که در نتیجه تراشیده شدن سطح ناخن ایجاد می‌شوند، در زرد شدن ناخن‌ها در درازمدت تاثیر دارند.

این متخصص پوست با تاکید مجدد بر مضر بودن کاشت ناخن، عنوان کرد: کاشت ناخن برای مادران باردار بدلیل حساسیت بیشتر آنها به مواد شیمیایی به هیج عنوان توصیه نمی‌شود.

وی در پایان بار دیگر نسبت به خطرات کاشت ناخن هشدار داد و افزود: مواد شیمیایی و چسب مورد استفاده بدین منظور در صورت استاندارد نبودن ممکن است حاوی ترکیبات شیمیایی سرطان‌زا نیز باشند.





منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار