رییس سازمان انرژی اتمی در شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی که از روز دوشنبه در وین برگزار می شود شرکت می کند.
کد خبر: ۴۹۴۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵ 16 September 2017
به گزارش تابناک : علی اکبر صالحی برای حضور و سخنرانی در شصت و یکمین نشست عمومی سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی که به مدت یک هفته در وین مقر آژانس برگزار می‌شود، سفر می‌کند.صالحی در حاشیه این نشست به طور جداگانه با مقامات آژانس و تعدادی از همتایان خود در کشورهای مختلف عضو آژانس دیدار می‌کند.سفر رییس سازمان انرژی اتمی در حالی به وین انجام می شود که در یک ماه اخیر از سوی برخی کشورها به ویژه آمریکا تلاش‌هایی برای اعمال نفوذ بر فعالیت‌های پادمانی و پروتکلی آژانس انجام گرفته است و این اقدامات با واکنش و هشدار مقامات کشورمان درباره حفظ بی طرفی آژانس مواجه شد.



هرچند دولت ترامپ تلاش کرده تا برجام را از مسیر اجرای خود خارج کند اما تا کنون تحریم ها علیه ایران را در چارچوب قوانین خود به طور تعلیق نگه داشته است. همچنین آمریکا پایبندی ایران به تعهداتش در برجام را نیز تا کنون مورد تایید قرار داده است. آمریکا ماه هاست سعی دارد در سیاستش در قبال ایران و برجام تجدیدنظر کند و نتیجه و رویکرد نهایی اش در قبال ایران را به طور رسمی اعلام کند اما این اعلام موضع تا کنون به تاخیر افتاده است.بنا بر گزارش رسانه‌های آمریکایی بررسی‌ها پایان یافته است و تا پایان اکتبر اعلام خواهد شد.



در عین حال آمریکا سعی دارد چماق تهدید و تحریم در حوزه تروریسم، حقوق بشر و نیز فعالیت‌های موشکی ایران، مورد ادعای آمریکا را هم زمان بالا نگه دارد تا شاید به این شکل فضای ایران هراسی و بزرگ نمایی ایران در سطح منطقه و بین الملل را  هم چنان حفظ کند.بر اساس گزارش‌های آژانس ایران تا کنون به خوبی تعهداتش در چارچوب برجام را انجام داده است.


نظام بازرسی‌های هسته‌ای در ایران که بعد از برجام جدی‌ و شدیدتر شده است به خوبی انجام می‌گیرد و ایران همکاری‌های خوبی در چارچوب پادمان، پروتکل الحاقی و نیز برخی اقدامات شفاف ساز با آژانس داشته است.






منبع : تحلیل ایران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار