مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان گفت: ۱۰ درصد جامعه معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند که این آمار روند صعودی دارد.
کد خبر: ۴۹۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 17 September 2017
به گزارش تابناک : فاطمه عباسی امروز در حاشیه مراسم افتتاح نخستین مرکز ترک اعتیاد بانوان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: متأسفانه رشد صعودی اعتیاد در میان بانوان تهدید جدی است و اکنون 10 درصد معتادان کشور را زنان تشکیل می‌دهند.
 
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان زنان را ستون خانواده دانست و گفت: در این راستا باید به صیانت و نگاهبانی از این ستون و قشر مؤثر جامعه توجه ویژه‌ای داشته باشیم.
 
عباسی از فعالیت 47 کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در کشور خبر داد و افزود: برای بازگشت زنان معتاد به جامعه و آغوش خانواده باید کمکها و یارانه مرکز ترک اعتیاد بانوان را افزایش دهیم.
 
وی با اشاره به اینکه با افزایش حضور زنان در جامعه مهارت اجتماعی آنان افزایش نیافته است، بیان کرد: رشد صعودی اعتیاد در میان زنان به صورت تهدید درآمده است.
 
مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان با اشاره به ویژگی‌های کمپهای ترک اعتیاد بانوان، اظهار کرد: در این کمپ‌ها بدون استفاده از دارو، خدمات روان‌درمانی، مددکاری و حمایت‌های اجتماعی به مددجویان ارائه می‌شود.
 
عباسی با بیان اینکه اعتیاد در میان زنان جوان گسترش بیشتری دارد، اظهار کرد: زنان بیشتر به مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک گرایش دارند و ماده مخدر شیشه نیز به‌علت سهولت در دسترسی رو به افزایش است.
 
وی با اشاره به اینکه اعتیاد در میان زنان جوان گسترش بیشتری دارد، اظهار کرد: زنان بیشتر به مصرف مواد مخدر سنتی مانند تریاک گرایش دارند و ماده مخدر شیشه نیز به دلیل سهولت در دسترسی رو به افزایش است.
 
اولین مرکز ترک اعتیاد بانوان کرمانشاه با ظرفیت 60 نفر و با اعتبارات بخش خصوصی و کمک سپاه در خیابان سعدی افتتاح شد.
 
 
 
 
 
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار