یک نماینده سابق مجلس گفت:‌ آقای روحانی می‌تواند به کشورهای خارجی اعلام کند که برای سرمایه گذاری آنان در ایران تمایل وجود دارد و ما نیز می‌توانیم تولیدات غیرنفتی خود را به این کشورها صادر کنیم.
کد خبر: ۴۹۵۱۸۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰ 17 September 2017

به گزارش تابناک : عباسعلی منصوری آرانی  با اشاره به مهم ترین محورهای لازم برای طرح در سخنرانی رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد اظهار کرد:‌ سفر آقای روحانی  به نیویورک را می توان در دو قسمت مورد ارزیابی قرارداد. یکی سخنرانی ایشان در سازمان ملل متحد و دیگری دیدارهایشان با سران کشورها و نیز ایرانیان مقیم آمریکا است که در هرکدام از اینها می شود موضوعات خاصی را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: در سخنرانی سازمان ملل همچنان باید به دکترین جمهوری اسلامی در ابعاد تمدنی ، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی پرداخته شود و نظرات تمدن ایران در آن تشریح شود و در عین حال باید از مظلومیت هایی که بعضی از کشورهای جهان و مردم آن دچارش شده اند از قبیل مشکلات مردم یمن ، سوریه  و میانمار یاد شود.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه پرداختن به موضوع تروریسم در سخنرانی رئیس جمهور در سازمان ملل اهمیت خاصی دارد ،اظهار کرد: ما به عنوان کشوری که بیشترین قربانی را در مبارزه با تروریست داده ایم باید این بحث را در سازمان ملل نیز مطرح کنیم و سپس به نقش تعاملی جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرده و به اقداماتی  که برای ایجاد صلح و رفع ستیزها در منطقه پرآشوب خاورمیانه انجام داده ایم اشاره کنیم.

آرانی ادامه داد:‌ همچنین باید تاکید کنیم که به دنبال افزایش همکاری ها میان کشورها در جهت رفع مشکلات منطقه هستیم و نیز این که کشور ما آمادگی دارد تا سرمایه گذاران خارجی را برای سرمایه گذاری در کشور به خود جلب کند.

وی ادامه داد:‌همچنین می توان به کشورهای خارجی اعلام کرد که برای سرمایه گذاری آنان در ایران تمایل وجود دارد و ما نیز می توانیم تولیدات غیرنفتی خود را به این کشورها صادر کنیم در عین حال توسعه روابط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی را هم در نظر داشته باشیم.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه رئیس جمهوری در دیدار با ایرانیان مقیم آمریکا نیز باید به نکاتی توجه کنند اظهار کرد: ما ایرانیانی داریم که در خارج از کشور زندگی می‌کنند و سرمایه های علمی و یا اقتصادی دارند که اگر آقای روحانی بتواند به آنان اطمینان دهد که سرمایه گذاری های آنان در ایران می تواند به حل مشکلات اقتصادی ما از قبیل رفع بیکاری جوانان کمک کند و در نهایت آنان را مجاب به سرمایه گذاری در کشور سازد، مفید خواهد بود.

وی در پایان تاکید کرد : آقای روحانی همچنین در زمینه سرمایه های علمی ما هم باید با ایرانیان خارج از کشور گفت‌وگوهایی انجام دهد تا انگیزه آنان را هم برای  همکاری با دانشگاه های داخل کشور فراهم سازد و به بالارفتن بضاعت علمی ما کمک کند و نیز به آنان این اطمینان را بدهد که فضای امنی نسبت به حضور آنها و رفت و بازگشتشان به داخل و خارج از کشور فراهم خواهد بود.







منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار