شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید پوست لیمو ترش حدود ۱۰ برابر ویتامین بیشتری نسبت به آب لیموترش دارد و و سرشار از فیبر و مواد معدنی است .
کد خبر: ۴۹۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳ 18 September 2017
به گزارش تابناک : در این مقاله کاربردهای مختلفی که میتوانید از پوست لیموترش در مصارف مختلفی مثل نظافت منزل ، امور زیبایی و بهبود سلامتی داشته باشید را به شما معرفی میکنیم .

۱٫ پوست لیموترش؛ خوشبوکننده طبیعی

خیلی از ما روزانه از اسپری های خوشبوکننده برای منزل استفاده می کنیم، غافل از اینکه این محصولات حاوی ترکیبات مضر شیمیایی هستند که سلامتی را با صدمات جدی مواجه می سازند. اما بوی طبیعی پوست لیموترش برای خوشبو کردن نقاط بد بو و خوشبو کردن منزل فوق العاده است، بدون اینکه به سلامتی ما لطمه ای بزند.
مواد لازم

پوست لیموترش رنده شده ۲ عدد – آب نیم لیتر – رزماری (تازه) ۳ شاخه – عصاره وانیل ۱ قاشق مرباخوری معادل ۵ میلی لیتر
چه باید کرد؟

پوست رنده شده دو عدد لیموترش را داخل نیم لیتر آب بریزید و اجازه دهید به همراه رزماری و وانیل بجوشد. سپس بگذارید چند ساعت بماند. در نهایت محلول را داخل اسپری های پلاستیکی بریزید و در مناطقی که می خواهید اسپری کنید. با این کار هم به محیط زیست آسیبی نمی زنید و هم اینکه بدن تان در معرض ترکیبات شیمیایی قرار نمی گیرد.

۲٫ پوست لیموترش برای نرمی پوست آرنج و پاشنه پا

آرنج ها و پاشنه ها جزو مناطقی هستند که به سادگی دچار خشکی می شوند، چون در این بخش های بدن غدد سباسه برای تولید چربی وجود ندارد. برای کاهش سلول های مرده و خشکی پوست پاشنه پا می توانید به سراغ پوست لیموترش و جوش شیرین بروید.
مواد لازم

پوست رنده شده لیموترش ۲ قاشق معادل ۲۰ گرم – آب لیموترش ۶ قطره – جوش شیرین ۱ قاشق معادل ۵ گرم
چه باید کرد؟

باید با مخلوط کردن ترکیبات ذکر شده، خمیری تهیه کنید. سپس این خمیر را روی پوست خشک پاشنه ها یا آرنج ها بزنید و به آرامی ماساژ دهید. ۵ تا ۱۰ دقیقه صبر کرده و سپس با آب ولرم شستشو دهید. یادتان باشد زمانی که از لیموترش یا پوست آن استفاده می کنید، از قرار گرفتن در معرض نور خورشید بپرهیزید.

۳٫ پوست لیموترش برای سفید کردن ناخن ها

ناخن ها صرفا جنبه تزیینی ندارند، بلکه سلامت و استحکام آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر ناخن هایتان زرد و شکننده شده است، برای سفیدی و افزایش استحکام آنها به کمی پوست رنده شده لیموترش نیاز دارید. می توانید پوست لیموترش را به طور مستقیم روی ناخن ها بزنید و یا اینکه مانند دستور زیر عمل کنید.
مواد لازم

پوست رنده شده لیموترش ۱ عدد – لاک بی رنگ ۱ عدد
چه باید کرد؟

پوست لیموترش را رنده کرده و داخل لاک بی رنگ بریزید. موقع لاک زدن از این محصول استفاده کنید. همچنین می توانید روزانه دو مرتبه قسمت سفید پوست لیموترش را روی ناخن ها بزنید.

۴٫ پوست لیموترش برای مقابله با جوش های سرسیاه

پوست لیموترش خاصیت قابضی و آنتی باکتریایی دارد. لذا به تمیز شدن منافذ پوست و دفع جوش های سرسیاه و براق شدن پوست کمک می کند.
مواد لازم

پوست رنده شده لیموترش ۲ عدد معادل ۲۰ گرم – شکر ۱ قاشق معادل ۵ گرم -آب خیار ۲ قاشق معادل ۲۰ گرم
چه باید کرد؟

با ترکیب پوست لیموترش، شکر و آب خیار خمیری تهیه کنید. این خمیر را به پوست و روی بینی بزنید و ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس صورت خود را با آب سرد شستشو دهید. این کار را هفته ای سه بار انجام دهید.

۵٫ پوست لیموترش برای تمیز کردن فر

باز صحبت از ترکیبات سمی شوینده های شیمیایی است. این مواد به طور جدی سلامتی را به خطر می اندازند. خوشبختانه خاصیت ضدعفونی کنندگی و معطر پوست لیموترش می تواند در تمیز کردن کثیفی ها، بوی بد و چربی های روی فر کمک زیادی کند.
مواد لازم

پوست رنده شده لیموترش ۲ عدد – آب یک لیوان(۲۰۰ میلی لیتر)
چه باید کرد؟

پوست لیموترش را در یک لیوان آب ریخته و آن را داخل فر قرار دهید. فر را به مدت ۳۰ ثانیه داغ کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس با کمک یک دستمال و این ترکیب، فر را تمیز کنید.

۶٫ پوست لیموترش برای تهیه چای سم زدا

ویتامین C و پکتین موجود در پوست لیموترش برای تمیزی کبد، روده بزرگ و کلیه ها فوق العاده است. ترکیبات فعال این ماده باعث دفع سموم بدن شده و یک لایه محافظتی در برابر اثرات مخرب رادیکال های آزاد ایجاد می کند.
مواد لازم

پوست رنده شده لیموترش ۲ عدد – آب ۱ لیتر
چه باید کرد؟

پوست لیموترش را در یک لیتر آب ریخته و روی شعله قرار دهید تا به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد. ترکیب را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید خنک شود. این چای را روزانه دو تا سه مرتبه میل کنید. البته یادتان باشد که از لیموترش های ارگانیک استفاده کنید.

۷٫ پوست لیموترش؛ روغنی معطر

برای اینکه طعم مضاعفی به سالادها، سوپ ها و غذاهایتان بدهید می توانید با پوست لیموترش یک روغن معطر بسازید.
مواد لازم

پوست لیموترش ۲ عدد – روغن زیتون ۱ شیشه
چه باید کرد؟

پوست لیموترش را رنده کرده و داخل روغن زیتون بریزید. بعد از چند روز می توانید از این روغن برای میل کردن سالاد و غیره استفاه کنید. البته یادتان باشد برای خوش طعم کردن روغن زیتون همچنین می توانید یک تا دو حبه سیر و یک شاخه کوچک رزماری نیز داخل آن انداخته و از عطر و خواص فوق العاده آن بهره ببرید.




منبع : سلامتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار