رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی، علت تاخیر در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی را اعلام کرد و گفت: نتایج این آزمون تا جمعه آخر شهریور اعلام می شود.
کد خبر: ۴۹۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک : حسین پورکاظمی روز سه شنبه افزود: آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی 22 و 23 تیر برگزار شد که حدود 60 هزار نفر در این آزمون شرکت کردند. 
وی افزود: در این آزمون حدود 28 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و از این تعداد با احتساب استعدادهای درخشان که علاوه بر سهمیه اعلامی در دفترچه انتخاب رشته هستند، حدود هفت هزار نفر قبول نهایی می شوند.
پورکاظمی اظهار کرد: تاخیر در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد به دو علت بود، اول اینکه باید منتظر می ماندیم تا دانشگاه ها اسامی دانشجویان استعداد درخشان خود را که بدون کنکور می توانند وارد دوره کارشناسی ارشد بشوند، اعلام کنند، اکنون این اسامی به مرکز سنجش وزارت بهداشت اعلام شده است و می توانیم نتایج نهایی ورودی های دوره کارشناسی ارشد را اعلام کنیم.
پورکاظمی افزود: عامل دیگری که موجب تاخیر در اعلام نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی شد، مشکلی بود که در روند اجرای ماده 90 قانون برنامه توسعه ششم، ایجاد شد، بر اساس این مصوبه پنج درصد از ظرفیت دانشگاه های علوم پزشکی به فرزندان ایثارگر و همسران ایثارگرانی که حداقل 6 ماه به صورت داوطلبانه در جبهه بوده اند، تعلق می گیرد.
وی گفت: بر اساس این مصوبه فرزندان مجروحان زیر 25 درصد نیز در صورتی که بخشی از این ظرفیت 5 درصدی خالی بماند، به این افراد نیز تعلق می گیرد.
رئیس مرکز سنجش آموزش پزشکی افزود: وزارت بهداشت بر اساس این مصوبه نتایج آزمون کارشناسی ارشد را مشخص کرد اما بعدتر هیات دولت مصوب کرد که آیین نامه اجرایی این مصوبه تدوین شود، این مصوبه به وزارت بهداشت نیز ابلاغ شد و معنای آن این بود که این ماده از قانون برنامه ششم تا قبل از تدوین و تصویب آیین نامه اجرایی اعمال نشود.
وی گفت: به این ترتیب مرکز سنجش آموزش پزشکی دوباره نتایج را بدون لحاظ کردن سهمیه 5 درصدی فرزندان و همسران ایثارگران اعمال کرد و همه تلاش این است که تا آخر هفته یعنی حداکثر تا جمعه 31 شهریور نتایج آزمون کارشناسی ارشد علوم پزشکی اعلام شود.





منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار