یک روانشناس رشد روز افزون استفاده بی‌رویه کودکان از تلفن همراه را مورد انتقاد قرار داد و در این باره به خانواده ها هشدار داد.
کد خبر: ۴۹۷۲۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 21 September 2017
به گزارش تابناک : فرزانه سرخوش درمورد اینکه کودکان و نوجوانان نباید آزادانه از فضای مجازی استفاده کنند اظهار کرد: آنها می توانند از سنین ۱۲ یا ۱۳ سالگی محدود از اینترنت استفاده کنند و در زمینه درسی از آن استفاده کنند اما این به معنی استفاده مداوم از اینترنت و موبایل نیست.

بر اساس این خبر، این روانشناس گفت: واقعیت اینست که کودکان نباید تا پایان تحصیلات مدرسه تلفن همراه داشته باشند چرا که مضرات آن زیاد است. هرچند که استثنائاتی هم وجود دارد. گاهی کودکان برای آرامش خاطر خانواده و اطلاع دادن به آنها از شرایط و مکانی که در آن هستند از این وسیله استفاده می کنند.

سرخوش تاکید کرد: امواج تلفن همراه و استفاده مداوم از آن بر رشد کودکان موثر است. از سوی دیگر به لحاظ روحی افرادی که به فضای مجازی و اینترنت اعتیاد پیدا می کنند از تعاملات چهره به چهره دور می مانند و این مسئله رشد اجتماعی کودک را هم دچار اختلال می کند.  کودک باید برای رشد عاطفی در فضای دوستانه قرار بگیرد.

این روانشناس همچنین گفت: کودکان در فضای مجازی و استفاده از تلفن همراه با حجم زیادی از داده ها رو به رو می شوند که در زندگی روزمره و ارتباط با افراد واقعی به آنها نیاز ندارند. در حال حاضر حتی نسل جدید در حال فراموش کردن تعاملات اجتماعی و داد و ستدهای عاطفی‌ مناسب سن خود هستند.

سرخوش عنوان کرد: بهتر است والدین یکبار به شکل قاطعانه با این پدیده رو به رو شوند. نباید با گذر زمان از قاطعیت خود مبنی بر ممنوعیت استفاده دائمی از تلفن همراه کاهش دهند تا زمانی که رشد فرزندشان درمورد استفاده از این وسایل کافی باشد.






منبع : ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار