فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از توقیف 10 لنج صیادی غیرمجاز، دستگیری 60 نفر و 7 تن ماهی در سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۴۹۷۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 21 September 2017

به گزارش تابناک : سرهنگ "رحیم جهانبخش" در پاسخ به سئوال خبرنگارارن که در سالجاری تا کنون چند لنج توقیف و چه میزان صید غیر مجاز از آن به دست آمده است؟ گفت : از ابتدای سال تا کنون 10 لنج صیادی توقیف شده که حدود 60 نفر در این ارتباط دستگیر شدند ، همچنین 7 تن انواع ماهی غیر مجاز صید شده از آنها به دست آمده و 37 هزار متر تور منوفلامنت نیز توقیف شده است .

 

فرمانده پایگاه دریابانی کیش با بیان اینکه صیدهای توقیف شده بنا بر قانون به شیلات تحویل داده می شود اظهار کرد: تنها تورهای فلامنت که غیر مجاز هستند معدوم می شود.


سرهنگ جهانبخش تورهای منو فلامنت صیادی را تورهای نامرئی عنوان کرد و افزود: با استفاده ازاین تورها تمامی آبزیان ریز دریایی صید می شوند و به محیط زیست آسیب می رسد.


وی با اعلام اینکه صید با این نوع تور مطابق با قانون جرم است ،گفت :لنج هایی که اقدام به استفاده از این نوع تور کرده باشند توقیف و صیادان نیز دستگیر می شوند.

 

*توقیف لنج صیادی با 2 تن صید غیر مجاز انواع ماهی در کیش

 

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک لنج صیادی حامل 2 تن انواع ماهی شامل برخی گونه های در حال انقراض و دستگیری 5 خدمه و 17 کیلومتر تور ریز نامرئی ( منوفلامنت ) در شرق آب های جزیره کیش خبر داد.

 

سرهنگ "رحیم جهانبخش" در خصوص جزئیات عملیات توقیف یک فروند لنج صیادی اظهار کرد: پایگاه دریابانی کیش بر اساس وظایفی که در حوزه حفاظت از آبزیان، منابع دریایی و نظارت برنحوه صید و صیادی بر عهده دارد در روزهای اخیرموفق به توقیف یک فروند لنج صیادی در آب های پیرامونی جزیره کیش شد.


وی افزود: این لنج صیادی که در سه مایلی شرق آب های کیش توقیف شده فاقد مجوز صید، دفترچه تردد و پلاک بود که از بنادر جنوبی استان هرمزگان وارد آب های کیش شده است .


فرمانده پایگاه دریابانی کیش اظهار کرد: از این لنج توقیف شده 2 تن انواع ماهی و آبزیان شامل برخی گونه های در حال انقراض همچون کوسه ماهی بال سیاه که ممنوعیت صید دارند و همچنین بیش از 17 کیلومتر تورریز نامرئی (منوفلامنت اسرائیلی ) به دست آمده است .


سرهنگ جهانبخش با بیان اینکه در این ارتباط پنج تن از خدمه این لنج دستگیر شده اند افزود: ارزش ریالی ماهی های توقیف شده 500 میلیون ریال است .


وی حفاظت از منابع آبی پیرامون جزیره و محیط زیست را بسیار مهم عنوان کرد و گفت:با تقویت دریابانی،اجازه استفاده از تورهای ماهیگیری منو فلامنت ( تورهای ریز اسرائیلی ) را به صیادان که فعالیت غیر مجاز انجام می دهند نخواهیم داد.

 

فرمانده پایگاه دریابانی کیش، تورهای فلامنت را تولید کشورهای خارجی عنوان کرد و افزود: در کشور ،تنها تور نخی تولید می شود که تورهایی استاندارد هستند و قابلیت بینایی برای صیادان نیز دارد که در زمان صید ،گونه های غیر مجاز را صید نکنند .


معاونت عملیات پایگاه دریابانی کیش نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران که چه جریمه ای شامل حال صیدان خواهد شد؟ افزود : بنابر ماده 22 قانون شیلات ایران ادوات صید ( تور منو فلامنت اسرائیلی ) و محصولات شیلاتی لنج مصادره و لنج نیز یک ماه توقیف و جریمه ریالی شامل آن می شود .


سرگرد "سید حامد موسوی" با بیان اینکه جریمه ریالی ماهیان صید شده بسته به نوع ماهی متفاوت است افزود: از این لنج پنج کوسه ماهی که فیله آن جدا سازی شده به دست آمده که ارزش ریالی هرکوسه ماهی 300 میلیون ریال است .


وی اظهار کرد : علاوه بر توقیف لنج ، ادوات صیادی و ماهی های صید شده ، 150 میلیون تومان طبق قانون باید خسارت به خزانه دولت واریز شود.







منبع : پایگاه خبری پلیس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار