میدان گازی کیش که در صف توسعه در قالب مدل جدید قراردادهای نفتی قرار دارد و تاکنون شرکت‌ انگلیسی-هلندی شل، انی ایتالیا و شرکت‌های ایرانی سرمایه‌گذاری غدیر و صانع برای توسعه آن ابراز تمایل کرده و تفاهم‌نامه‌های همکاری مشترکی را با هدف مطالعه میدان امضا کرده‌اند.
کد خبر: ۵۰۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴ 02 October 2017

به گزارش تابناک : توسعه میدان گازی کیش در چند فاز اجرای خواهد شد که  طبق بررسی‌های انجام شده در فاز یک طرح توسعه آن روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز تولید خواهد شد.

میدان گازی کیش در جنوب غربی بندر لنگه تا شمال غربی جزیره سیری و در جوار جزایر هندورابی قرار دارد. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده میزان گاز درجای این میدان ۵۵.۵ تریلیون فوت مکعب است و گاز از سازندهای دالان بالایی و پایینی نار و کنگان تولید می‌شود. با توجه به برآوردهای اولیه توسعه این میدان گازی قابلیت افزایش تا ۵ فاز با ظرفیت هر فاز به میزان یک میلیارد فوت مکعب در روز است.

مذاکرات به منظور تکمیل فاز یک و توسعه فازهای بعدی این میدان در حال انجام است و تفاهم‌نامه‌هایی به این منظور با یک شرکت  داخلی و چند شرکت خارجی از جمله  شل منعقد شده است.

 

جزییات طرح توسعه فاز یک میدان گازی کیش

بر اساس این گزارش در طرح توسعه فاز یک میدان گازی کیش ضریب بازیافت  ۷۰ درصد و حجم میعانات گازی درجا ۵۱۴ میلیون بشکه است. همچنین تولید روزانه یک میلیارد فوت مکعب گاز در فاز یک و ۱۱ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز میعانات گازی از این میدان تخمین زده شده است. مجموع چاه‌های مورد هدف توسعه فاز یک میدان گازی کیش ۱+۱۲ حلقه چاه و تعداد دکل فعال یک دستگاه است. طرف قرارداد طرح توسعه این میدان گروهی از پیمانکاران و سازندگان/ مشاوران داخلی هستند.






منبع : نفت ما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار