قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش ناچیز 2 سنتی به 1268 دلار و 24 سنت رسید.
کد خبر: ۵۰۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۵ 06 October 2017
به گزارش تابناک : در آستانه انتشار آمارهای بازار کار آمریکا در اواخر امروز و در حالی ارزش دلار به نزدیکی بالاترین رقم 7 هفته گذشته رسیده، قیمت طلا امروز نوسان چندانی را شاهد نبود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با افزایش ناچیز 2 سنتی به 1268 دلار و 24 سنت رسید. قیمت فلز زرد در هفته جاری در مسیر کاهش 0.9 درصدی قرار دارد که چهارمین کاهش هفتگی متوالی است.
قیمت طلای آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز امروز با 0.17 درصد کاهش به 1271 دلار رسید.
برایان لن، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «ارزش دلار تقویت شده است. این یکی از دلایل تضعیف ارزش طلاست. انتظار می رود تا زمان انتشار آمارهای بازار کار آمریکا، بازار طلا این روند را ادامه دهد. تنها بعد از انتشار این آمار است که ممکن است شاهد تحرک جدیدی در بازار باشیم.»
ارزش سهام های آسیایی روز جمعه به تبعیت از رشد شاخص های بورس وال استریت افزایش داشت و ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به بالاترین رقم 7 هفته گذشته رسید که ناشی از مشاهده نشانه های جدیدی از رشد اقتصاد آمریکا و امیدها به پیشرفت در طرح اصلاحات مالیاتی آمریکا بود.
سامسون لی، تحلیلگر موسسه تامسون رویترز گفت: «ترمیم ارزش دلار بسیار قوی بوده و ممکن است در ادامه متوقف شود.»
وی افزود: «حتی اگر شاخص دلار به بالای 94 برسد، چندان از این رقم بالاتر نخواهد رفت و احتمالا اندکی از ارزش دلار کاسته خواهد شد، اما در ادامه و تا پایان ماه نوامبر افزایش ماه دسامبر که انتظار می رود مجددا نرخ بهره افزایش یابد، ارزش دلار باز هم تقویت خواهد شد.»
به دلیل تاثیرات ناشی از طوفان هاروی و ایرما، انتظار می رود آمارهای بازار کار آمریکا در ماه سپتامبر با اندکی کاهش مواجه باشد.





منبع : رویترز 
برچسب ها: قیمت طلا ، بازار طلا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار