وزیر دفاع آمریکا با تکرار ادعاهای بی‌پایه، بار دیگر مدعی شد که ایران حامی تروریسم دولتی است.
کد خبر: ۵۰۶۵۳۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 10 October 2017

به گزارش تابناک : «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا در یک سخنرانی با تکرار ادعاهای بی‌پایه و اثبات‌نشده ایران را «حامی دولتی تروریسم» خواند.

وی در یک سخنرانی در «همایش ارتش آمریکا» که روز دوشنبه، در آستانه اعلام تصمیم واشنگتن در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+55 (برجام) برگزار شد  گفت: «یک حامی دولتی تروریسم نمی‌تواند در حالی که یک حکومت بی‌ثبات‌کننده انقلابی است، خودش را پشت نقاب وضعیت دولت-ملت پنهان کند.»

جمهوری اسلامی ایران، همواره ادعاهای دولت‌های غربی درباره حمایت از تروریسم را رد کرده است. این ادعاها در حالی مطرح می‌شوند که دولت‌های عراق و سوریه بارها از تهران به‌دلیل کمک‌های فعال در مبارزه با گروه‌های تروریستی در منطقه تقدیر کرده‌اند.

واشنگتن در حالی کشورهای دیگر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند که اسناد از طبقه‌بندی خارج شده در داخل آمریکا حاکی از آن هستند که مداخلات نظامی این کشور در کشورهای مختلف دنیا در طول دهه‌های گذشته به استقرار حکومت‌های فاسد، مستبد و کشتار ده‌ها هزار نفر از شهروندان آن کشورها منجر شده است.

علاوه بر این، اسناد آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا که سال 2014 توسط گروهی موسوم به «دیده‌بان قضایی» فاش شد از حمایت دولت آمریکا از تروریست‌های مرتبط با القاعده در سوریه پرده برداشتند.

این اسناد که مربوط به سال 2012 هستند نشان می‌دهند که دولت آمریکا پیش‌بینی می‌کرده حمایتش از تروریست‌ها برای اندازی نظام بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه سرانجام به تشکیل گروهی مانند داعش در عراق و سوریه منجر می‌شود، اما نه تنها از آن ابراز نگرانی نکرده بلکه از آن «استقبال» هم کرده است.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا در نامه‌ای به تاریخ آگوست 2012، پس از اقرار به اینکه «نیروهای سَلَفی هدایت‌کننده شورش‌ها در سوریه هستند» می‌نویسد حمایت‌های آمریکا از گروه‌های معارض در سوریه می‌تواند به تشکیل «یک محور سلفی اعلام‌شده یا نشده» در شرق سوریه و عراق منجر شود و سپس در ادامه نوشته است: «این دقیقاً همان چیزی است که قدرتهای حمایت‌کننده از معارضان سوریه برای منزوی کردن رژیم سوریه به عنوان یکی از کشورهای راهبردی از لحاظ گسترش شیعه‌گریٰ به دنبال آن هستند.»






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار