چند روز پیش بود که موضوع اعمال تحریم‌های کاتسا علیه جمهوری اسلامی ایران از سوی دولت آمریکا مطرح شد. در صورت تصویب این طرح در کنگره آمریکا، سپاه پاسداریان انقلاب اسلامی در زمره گروه‌های تروریستی قرار خواهد گرفت. همزمان با طرح این موضوع مسئولان کشورمان در حمایت و پشتیبانی از سپاه پاسدارن مواضعی محکم و اصولی اتخاذ کردند که نشان از اتحاد ملی بین همه ارکان نظام و قاطعیت در حمایت از سازمان‎ها و ارگان‌های انقلابی دارد.
کد خبر: ۵۰۷۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۳ 13 October 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام حسین روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت در واکنش به طرح آمریکایی قرار دادن سپاه در لیست گروه‎های تروریستی گفت: اگر آمریکا بخواهد خطای بعدی را مرتکب شود و علیه سپاه پاسداران اقدامی کند، این دیگر خطا اندر خطا است؛ سپاه پاسداران تنها یک واحد نظامی نیست، بلکه ‌سپاه پاسداران در دل این مردم بوده و در همه روزهای خطر از منافع ملی ما دفاع کرده است.

روحانی تصریح کرد: سپاه نه‌تنها محبوب ملت ایران بلکه محبوب مردم عراق هم است چون بغداد را نجات داده؛ محبوب کردهای عراق هم است چون اربیل را نجات داده؛ محبوب مردم دمشق و سوریه هم است چون دمشق را نجات داده؛ محبوب مردم لبنان هم است چون طرفدار حیثیت و استقلال لبنان بوده است؛ سپاه همیشه کمک مظلومان بوده و در برابر تروریست‌ها ایستاده است.

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه ارتش، سپاه، بسیج جدای از ملت نبوده و همواره کنار ملت هستند، گفت: هیچ‌گونه اختلافی بین جناح‌های ما برای مقابله با توطئه دشمنان وجود ندارد و همه یکپارچه و در صف واحد هستیم؛ هیچ‌گونه تزلزلی در کشور ما به‌وجود نخواهد آمد و مردم مقاوم ایران در برابر توطئه‌ها ایستادگی خواهند کرد.

سرلشکر جعفری: آمریکا ۲۰۰۰ کیلومتر فاصله بگیرد

سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه نیز در جلسه شورای راهبردی سپاه تصریح کرد: در صورتی که قانون تحریم‌های جدید آمریکا اجرا شود این کشور باید پایگاه‌های منطقه‌ای خود تا شعاع ۲ هزار کیلومتری برد موشک‌های ایران را منتقل کند.

وی افزود: در صورتی که اخبار پراکنده موجود درخصوص حماقت دولت آمریکا مبنی بر درنظر گرفتن سپاه به‌عنوان گروه تروریستی صحیح باشد، سپاه نیز ارتش آمریکا را در سراسر جهان به‌ویژه منطقه خاورمیانه، همسنگ داعش درنظر خواهد گرفت.

بیانیه ارتش در محکومیت مواضع ترامپ در مقابل سپاه پاسداران

ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور بیانیه‌ای توهین به سپاه پاسداران را توهین به کلیت نظام دانست و بر اتحاد و یکپارچگی نیروهای مسلح بویژه ارتش و سپاه به عنوان ید واحده تاکید کرد.

روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این بیانیه افزود: اگر اقدامات نیروهای مسلح بویژه سپاه پاسداران نبود، دامنه تروریسم تا امروز بسیاری از کشورهای منطقه را در برمی گرفت.

ظریف: سپاه افتخار کشور است

در ادامه این واکنش‌ها محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه اظهار داشت: بارها اعلام کرده‌ایم که سپاه پاسداران افتخاری برای کشورمان، ضامن دفاع از میهن و تداوم انقلاب و دفاع کننده از مرزهای کشورمان بوده و هست. در صورتی که مقامات آمریکایی چنین اشتباه راهبردی مرتکب شوند جمهوری اسلامی ایران حتما اقدام متقابل خواهد کرد؛ البته اقداماتی طراحی شده است که در زمان مناسب اعلام می‌کنیم.

امیر حاتمی: سپاه قدرتمندترین نهاد ضد‌تروریستی است

امیر سرتیپ امیر حاتمی هرگونه تعرض به ارکان نظام نظیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تعرض به کلّیت نظام تلقی کرد و افزود: مجموعه کشور اعم از ملت، قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح با قاطعیت آن را خنثی و سرکوب خواهند کرد.

وزیر دفاع از سپاه پاسداران به‌عنوان مقتدرترین و محبوب‌ترین نیروی ضد‌تروریست منطقه یاد کرد و گفت: این نهاد انقلابی متعلق به همه ملت‌‌های منطقه است و برای صیانت از امنیت و آرامش منطقه مجاهدت‌های بی‌نظیر و فداکاری‌های درخشانی را به منصه ظهور رسانده است.

امیر حاتمی تروریست‌خواندن و تحریم سپاه را یک نوع اقدام تروریستی ذکر کرد و ادامه داد: هر توطئه و اقدام تضعیف‌کننده این نهاد ضدتروریستی کمک به گسترش تروریست و ناامنی در منطقه و جهان است.

کمسیون امنیت مجلس: از هر اقدام سپاه در مقابل آمریکا حمایت می‌کنیم

کمسیون امنیت ملی مجلس نیز با صدور اطلاعیه‌ای در این باره اعلام کرد: از هر اقدام متقابل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه نیروهای آمریکایی که طبق ماده ۴ قانون مقابله با اقدامات ماجراجویانه آمریکا حامی گروه‌های تروریستی هستند، حمایت می‌کند و اعلام می‌کند سپاه حق دارد همانگونه که با گروه‌های تروریستی برخورد می‌کند با آنها نیز برخورد کند.

نوبخت: سپاه مدافع ملت و مهاجم به تروریست‌ها است

سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران خاطرنشان کرد: اگر آمریکا سپاه را با عنوان گروه تروریستی قلمداد کند، بی‌شک خودشان در صف تروریست‌ها قرار گرفته‌اند، جهان و بشریت باید قدردان سپاه در مبارزه با تروریست‌ها باشد.جهان باید با چشم واقع‌بینانه دفاع سپاه از تهاجم تروریست‌ها را تأیید کند و سپاه مدافع ملت و‌ مهاجم به تروریست‌ها است.

قاسمی: پاسخ ایران کوبنده و قاطع خواهد بود

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز در واکنش به این اقدام آمریکا اظهار داشت: اگر آمریکا این کار را بکند پاسخ ایران سخت، قاطع و کوبنده خواهد بود که آمریکا باید تبعات آن را بپذیرد.

آذری جهرمی: سپاه مورد حمایت مردم است

آذری جهرمی وزیر ارتباطات نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت:م نظور دولت‌مردان آمریکا چیز پیچیده‌ای نیست که از سپاه عصبانی باشند، سپاه مورد حمایت مردم است. امیدوارم آنها این اشتباه را نکنند که نسبت به سپاه گستاخی از خود نشان دهند. مردم و دولت این گستاخی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند.

ولایتی: مخالفت با سپاه مخالفت با ملت ایران است

علی اکبر ولایتی مشاور بین الملل رهبر انقلاب نیز در واکنشی به این موضوع تصریح کرد: آمریکایی‌ها کوچکتر از آن هستند که بخواهند علیه سپاه کار کنند و مخالفت با سپاه به منزله مخالفت با ملت ایران است.

بروجردی: سپاه با توطئه‌ها برخورد می‌کند

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس نیز در جلسه کمیسون مطبوعش عنوان کرد: هرگونه اتهام تروریستی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دست‌اندازی به امنیت ملی کشور تلقی شده و به شدت محکوم می‌‌شود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچون گذشته با تمامی توطئه‌های تروریستی و ماجراجویانه آمریکا در منطقه برخورد خواهند کرد.





منبع : توسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار