قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳ درصد افزایش به ۱۲۹۷ دلار و ۶ سنت رسید.
کد خبر: ۵۰۷۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱ 13 October 2017
به گزارش تابناک : به دنبال کاهش ارزش دلار و در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا سرنخ هایی از چشم انداز افزایش احتمالی نرخ بهره به دست بیاورند، قیمت طلا امروز برای ششمین جلسه متوالی افزایش داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 1297 دلار و 6 سنت رسید. قیمت فلز زرد در اوایل جلسه امروز به بالاترین رقم از 26 سپتامبر تاکنون رسیده بود. طلا در مسیر ثبت اولین افزایش قیمت هفتگی در طی 5 هفته گذشته قرار دارد.

قیمت هر اونس طلای آمریکا نیز برای تحویل در ماه دسامبر امروز با 0.2 درصد افزایش به 1299 دلار و 30 سنت رسید.

ادوارد میر، تحلیلگر موسسه اف سی استون گفت: «ما همچنان نسبت به بازار طلا نگاهی محتاطانه داریم زیرا فکر می کنیم با توجه به رویکرد بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره تا پایان سال، قیمت طلا برای افزایش بیشتر با دشواری مواجه خواهد بود.»

«با این وجود، با توجه به اوضاع سیاسی آشفته حاکم بر واشنگتن و احتمال کاهش ارزش دلار... قیمت طلا ممکن است از حمایت نسبی نیز برخوردار شود.»

در حالی که سرمایه گذاران در انتظار انتشار آمارهای نرخ تورم آمریکا هستند تا احتمال افزایش نرخ بهره تا پایان سال را مورد ارزیابی قرار دهند، ارزش دلار روز جمعه کاهش داشت و در مسیر کاهش هفتگی قرار گرفت.

پس از آنکه صورت مذاکرات نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو آمریکا نشان داد که بانک مرکزی این کشور نگرانی نرخ تورم پایین است، ارزش دلار دیروز در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی به پایین ترین رقم بیش از دو هفته گذشته رسید.

موانع پیش روی اصلاحات در سیستم مالیاتی و بیمه خدمات درمانی آمریکا موجب وارد آمدن فشار بر ارز ملی این کشور شده است.






منبع : رویترز 
برچسب ها: قیمت طلا ، ارزش دلار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار