بسیاری از هتل‌های با قیمت مناسب این شهر درون و اطراف ناحیه الد تاون (بخش قدیمی شهر) واقع شده‌اند.
کد خبر: ۵۰۸۳۶۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷ 14 October 2017
به گزارش تابناک : ورشو دارای گذشته‌ای پرسروصدا و عذاب‌آور است. با وجود این که این شهر بزرگ است و جاذبه‌های زیادی هم دارد، اما مانند کراکف در میان گردشگران مورد توجه قرار نگرفته است، گرچه این موضوع چیزی از زیبایی‌های آن کم نمی‌کند.

راهنمای سفر به ورشو؛ لهستان (+عکس)

با وجود حس و حالی تاریخی در ورشو، که بخش عظیمی از آن مربوط به جنگ جهانی دوم است، همه چیز این شهر در مورد گذشته نیست. می‌توان گفت بهترین رستوران‌ها و سرگرمی‌های لهستان را می‌توان در اینجا پیدا کرد.

راهنمای سفر به ورشو؛ لهستان (+عکس)

 ورشو شهر خیلی گرانی نیست، اما با این وجود سعی کرده‌ایم راهنمایی‌های لازم برای کمتر کردن هزینه‌ها را در این مطلب که برای سفری ۲ تا ۳ روزه تهیه شده است، بگنجانیم.

وضعیت آب و هوایی

ورشو آب و هوایی معتدل‌تر از آنچه که تصور می‌شود، دارد. اگرچه زمستان‌های این شهر سرد است. از ماه ژوئن تا آگوست برخی مواقع هوا کمی مه‌آلود می‌شود، اما اغلب اوقات با هوایی که به طرز مطلوبی گرم و خشک است، روبرو هستیم. همچنین این مدت، تنها زمانی است که بارندگی عادی خواهد بود. با این وجود باید فرد خیلی بدشانسی باشید که بارش باران باعث مختل شدن مسافرتتان شود. بهار و پاییز بهترین فصول برای سفر به این شهر هستند و زمستان تنها فصلی است که به صورت اکید توصیه می‌کنیم برای سفر به این شهر برنامه‌ریزی نکنید.
بهترین زمان برای رزرو هتل

هتل‌های شهر ورشو در اغلب طول سال شلوغ و رزرو هستند. ورشو شهر تجاری بزرگی است و کاهش یا افزایش قیمت اتاق‌ها معمولا بسته به اینکه کنفرانسی در این شهر برگزار شود یا نه، تا حدی غیر قابل پیش‌بینی هستند.

 به طور معمول فصول پرگردشگر یا high season که به تبع آن قیمت‌ها افزایش می‌یابند، در طول تابستان اتفاق می‌افتد و در نقطه‌ی مقابل زمستان فصلی است که قیمت‌ها به دلیل کمبود مسافر به پایین‌ترین حد خود می‌رسند. با این وجود در برخی از آخر هفته‌ها می‌توان در بهترین هتل‌ها، با قیمتی خوب یک اتاق مناسب اجاره کرد.
انواع هزینه‌ها

هزینه هاستل (خوابگاه)

برای یک شب اقامت در خوابگاهی اشتراکی باید بین ۳۳ تا ۸۳ زلوتی ( ۱۵۵۱۰  تا ۳۹۰۱۰ تومان) بپردازید. اگر خواهان اتاق‌های خصوصی هستید با پرداخت ۸۰ تا ۱۲۰ زلوتی ( ۳۷۶۰۰ تا  ۵۶۴۰۰ تومان) می‌توانید یک شب را در این اتاق‌ها سپری کنید.

هزینه‌ی اقامت در هتل

بسیاری از هتل‌های با قیمت مناسب این شهر درون و اطراف ناحیه الد تاون (بخش قدیمی شهر) واقع شده‌اند. با این وجود تعدادی هتل‌ به سبک بین‌المللی هم در مناطق دیگر وجود دارد که در صورت تمایل می‌توانید در آن‌ها توقف کنید.

 اگر بخواهیم لیستی از میانگین قیمت انواع هتل براساس کیفیت و تعداد ستاره تهیه کنیم، نتیجه به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره         ۶۳ تا ۲۳۳ زلوتی ( ۲۹۶۱۰ تا ۱۰۹۵۱۰ تومان)

۲ ستاره        ۱۰۱ تا ۳۳۰ زلوتی ( ۴۷۴۷۰ تا ۱۵۵۱۰۰ تومان)

۳ ستاره        ۱۱۴ تا ۳۹۰ زلوتی ( ۵۳۵۸۰ تا ۱۸۳۳۰۰ تومان)

۴ ستاره        ۱۷۸ تا ۴۵۳ زلوتی ( ۸۳۶۶۰ تا ۲۱۲۹۱۰ تومان)

۵ ستاره       ۳۷۷ تا ۵۰۸ زلوتی ( ۱۷۷۱۹۰ تا ۲۳۸۷۶۰ تومان)

متوسط قیمت مواد غذایی

خوشبختانه می‌توان انواع غذاهای خوشمزه‌ و متنوع را در ورشو با قیمت‌های مقرون به صرفه‌ای میل کرد. با کمی جستجو می‌توانید بهترین انتخاب ممکن را پیدا کنید.

حمل و نقل عمومی در ورشو

ورشو دارای شبکه‌ی گسترده‌ی حمل و نقل عمومی است. مانند دیگر شهرهای بزرگ، ترافیک ورشو هم ممکن است در ساعات شلوغی بسیار سنگین شود و امکان دارد با اتوبوس‌ها و ترامواهای کاملا پر روبرو شوید و از آن‌ها جا بمانید.

 متاسفانه فرهنگی برای تشکیل صف وجود ندارد، بنابراین انتظار نداشته باشید چون نفر اول هستید، دیگران به شما اجازه دهند زودتر سوار شوید.

 این سیستم کارآمد شامل بیش از ۱,۵۰۰ اتوبوس، دو خط مترو، تراموا، قطارهای سریع‌السیر شهری و به طور حتم تاکسی می‌شود. همانطور که انتظار دارید، هزینه‌ی تاکسی از دیگر وسایل نقلیه بیشتر است و تا جای ممکن پیشنهاد می‌شود از آن‌ها اجتناب کنید، چرا که با وجود یک سیستم کامل شهری نیاز چندانی به آن پیدا نخواهید کرد.

اتوبوس: خطوط استاندارد اتوبوس از شماره‌ی ۱۰۰ تا ۳۹۹ شماره‌گذاری شده‌اند. محدوده‌ی ۳۰۰ تا ۳۹۹ شامل خطوط فصلی است که در زمان‌های خاصی از روزهای هفته فعال می‌شوند. این نوع اتوبوس‌ها در همه‌ی ایستگاه‌ها توقف دارند. اتوبوس‌های سریع‌السیر اما از ۴۰۰ تا ۵۹۹ شماره گذاری شده‌اند و توقف کمتری دارند. خطوط ۴۰۰ تا ۴۹۹ در روزهای خاصی از هفته فعال هستند.

خطوطی که با حرف E به همراه یک شماره مشخص شده‌اند، اکسپرس هستند که امکان جابجایی امن  بین مناطق دور افتاده و مرکز شهر را فراهم می‌کنند. این خطوط (اکسپرس) فقط در ایستگاه‌های خاصی توقف دارند، بنابراین برای اطلاع از محل توقف، بهتر است نقشه‌ی استفاده از شبکه‌ی اتوبوس ورشو را بررسی کنید.

 خطوط منطقه (zone lines) از ۷۰۰ تا ۸۹۹ شماره‌گذاری شده‌اند که خطوط ۸۰۰ تا ۸۹۹ شامل اتوبوس‌های فصلی می‌شوند. اتوبوس‌های شبانه با حرف N به همراه اعداد به طور مثال N11 مشخص شده‌اند. در تمام این خطوطی که توضیح داده شد، از بلیطی مشابه استفاده می‌شود.

صبحانه: اگر هتلی که در آن اقامت دارید به هر دلیلی صبحانه را شامل نمی‌شد، می‌توانید با دنبال کردن کارگران محلی، ارزان‌ترین غذاخوری‌ها را پیدا کنید. (۷ تا ۱۲ زلوتی) ( ۳۲۹۰ تا ۵۶۴۰ تومان)

ناهار: غذاهای سالم و خوشمزه‌ی محلی ارزشمند هستند، به علاوه غذاهای خاور میانه‌ای که با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها هم سازگارترند، انتخاب‌های خوب و ارزانی برای یک وعده ناهار دلچسب هستند. (۱۰ تا ۱۸ زلوتی) ( ۴۷۰۰ تا ۸۴۶۰ تومان)

شام: تعداد فراوانی گزینه‌ی مقرون به صرفه برای صرف یک وعده شام وجود دارد، به شرط اینکه دنبال رستوران‌های لهستانی بگردید، اما رستوران‌های ایتالیایی و بین‌المللی کمی گران‌تر هستند. 

(۱۶ تا ۲۵ زلوتی) (۷۵۲۰ تا ۱۱۷۵۰ تومان)

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۱۴۲ و ۱۰۳ زلوتی  ( ۶۶۷۴۰ و ۴۸۴۱۰ تومان) تهیه کنید. 

به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها براساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.




منبع:کجارو
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار