رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش از نابسامانی گردشگری جزیره خبر داد و گفت: ورود ضعیف گردشگران در ۲۰ سال اخیر بی سابقه است.
کد خبر: ۵۰۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۵ 15 October 2017

به گزارش تابناک : مسیح الله صفا همچنین به برگزاری ضعیف جشنواره تابستانی کیش اشاره کرد و گفت : تابستان امسال ظرفیت اشغال هتل های کیش کمتر از 50 درصد بود.
وی ادامه داد : این در حالی است که هر سال شاهد اشغال  100 درصدی ظرفیت هتل های جزیره در تابستان به ویژه در مرداد و شهریور بوده ایم.
 صفا با تاکید بر اینکه رکود گردشگری جزیره کیش بی سابقه بوده است ، اظهار داشت : بر اساس وعده های مسئولان پیشین سازمان منطقه آزاد کیش، قرار بود شاهد رونق ویژه جشنواره تابستانی کیش باشیم.
 صفا بیان داشت: قرار بود این مهم از طریق کاهش قیمت ها در بخش های مختلف مرتبط با امور گردشگران از جمله هتل، رستوران، مراکز تفریحی و خطوط پروازی، تبلیغات گسترده، جذب حامیان مالی و ایجاد علایق سفر به جزیره کیش باشیم.
 همچنین قرار بود با برگزاری جشنواره های جذاب و خلاقانه متعدد برای جذب گردشگر در مهر نیز شرایطی فراهم شود تا ورود گردشگران به جزیره کیش ادامه یابد که محقق نشد.
 وی ادامه داد: این وضع در مهر نیز با شروع سال تحصیلی و به دنبال آن وارد شدن به ماه محرم و صفر، به طور کلی منجر به تعطیلی کامل گردشگری جزیره شد.
 صفا تاکید کرد : نه تنها هیچ یک از وعده های مسئولان پیشین سازمان منطقه آزاد کیش برای توسعه گردشگری جزیره تحقق نیافت بلکه وضع بسیار بدتر هم شد.
 اوایل شهریور نیز شاهد انتصاب جدید رئیس سازمان منطقه آزاد کیش به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری بودیم.
 وی اظهار داشت: انتظار جامعه فعال در گردشگری جزیره کیش از رئیس جدید سازمان منطقه آزاد این جزیره این است با هماهنگی شورای عالی سازمان مناطق آزاد کشور برنامه های توسعه گردشگری کیش را ادامه دهد تا با ورود گردشگر به این جزیره کسب و کار در کیش رونق گیرد.
صفا گفت: هم اکنون هتل ها ، رستوران ها و مراکز تفریحی جزیره، روزهای تلخ خالی بودن از گردشگر را تجربه می کند. 
رئیس جامعه هتلداران جزیره کیش همچنین به افزایش قیمت های پرواز شرکت کیش – ایر اشاره کرد و 
 اظهار داشت : کیش – ایر متعلق به سازمان منطقه آزاد کیش است و فلسفه ایجاد این شرکت هواپیمایی، توسعه ورود گردشگران به جزیره بوده است.
 بنابر گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریای ایران(مانا) ، صفا خاطرنشان کرد : این شرکت هواپیمایی با وجود مذاکرات متعدد سازمان منطقه آزاد کیش حتی در دوره برگزاری جشنواره تابستانی ، حاضر به کاهش قیمت برای افزایش ورود مسافر به جزیره نشد و بیشتر پروازهای خود را به سایر مناطق داخلی و خارجی از جمله ارمنستان ، ترکیه و ... هدایت می کرد.
 صفا تصریح کرد: همچنین یکی از علل رکود بی سابقه هتل های جزیره تصمیم تامل برانگیز سازمان منطقه آزاد کیش در صدور مجوز برای اجاره خانه های استیجاری شبانه جزیره به گردشگران بود.





منبع : صدا و سیما 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار