استاندار هرمزگان گفت: پیشنهاد می‌کنم شورایی متشکل از مدیریت عالی هرمزگان و نمایندگان استان در مجلس و مدیران مناطق آزاد استان برای ایجاد هم‌افزایی تشکیل شود.
کد خبر: ۵۰۹۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲ 15 October 2017
به گزارش تابناک : فریدون همتی عصر شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه هرمزگان استانی بسیار زیبا و سرشار از فرصت‌هاست، عنوان کرد: این استان با داشتن ۱۴ جزیره به لحاظ ظرفیت استانی کم‌نظیر است.
 
وی ادامه داد: در راستای برنامه‌های دولت تدبیر و امید مناطق آزاد این استان باید در مسیر اهداف عقلانی که دولت طراحی کرده است به سمت تولید و اشتغال پایدار و صادرات و شکوفایی در اقتصاد کشور گام بردارند.
 
استاندار هرمزگان افزود: ایده ایجاد مناطق آزاد برای تولید و خارج شدن از واردات بوده است و در نظام جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از ظرفیت‌های مناسب توسعه‌ای در جزیره کیش، منطقه آزاد کیش ایجاد شد.
 
همتی با برشمردن برخی از مهمترین اهداف مناطق آزاد، اظهار داشت: جذب سرمایه‌های خارجی، ایجاد فرصت‌های اشتغال پایدار، افزایش تولید و ارزش افزوده اقتصادی، کمک به کشور برای ورود به بازارهای جهانی، افزایش کارآیی اقتصادی و تربیت نیروی انسانی ماهر، افزایش درآمد کشور و تجارت با جهان از جمله این اهداف بوده است.
 
وی تصریح کرد: هرمزگان با داشتن دو هزار و ۴۰۰ کیلومتر ساحل و جزایر چهارده‌گانه شرایط منحصربفردی دارد و امیدوارم میان ظرفیت‌های درون سرزمینی این استان و مناطق آزاد کیش و قشم هم‌افزایی ایجاد کنیم و از ظرفیت‌هایی که می‌توانند محرک جدیدی باشند استفاده کنیم.
 
استاندار هرمزگان اضافه کرد: تلاش می‌کنیم هماهنگی خوب میان مدیریت استان هرمزگان و مدیریت مناطق آزاد کیش و قشم ایجاد شود و با ایجاد فرصت‌ها و خلق مزیت‌های جدید در راستای اهداف دولت دوازهم حرکت کنیم.
 
همتی بیان داشت: پیشنهاد می‌کنم شورایی متشکل از مدیریت عالی هرمزگان و نمایندگان استان در مجلس و مدیران مناطق آزاد استان برای ایجاد هم‌افزایی تشکیل شود تا از آثار و برکات دو منطقه آزاد کیش و قشم برای رفع محرومیت و مشکلات در استان هرمزگان استفاده شود.
 
در پایان این مراسم از زحمات علی‌اصغر مونسان مدیرعامل سابق منطقه آزاد کیش قدردانی و محمدابراهیم انصاری لاری به عنوان مدیرعامل جدید منطقه آزاد کیش معرفی شد.
 
 
 
 
 
منبع : مهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار