تازه ترین بررسی اینوستینگ نشان می دهد که انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا، چین و بریتانیا طی روزهای آینده تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا خواهد داشت.
کد خبر: ۵۰۹۴۰۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۴ 16 October 2017
به گزارش تابناک : قیمت طلا روز جمعه پس از انتشار آمارهای ناامید کننده نرخ تورم در آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش، انتشار این آمارها موجب کاهش گمانه زنی ها درباره افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر شده است.
شاخص قیمت مصرف کننده در اقتصاد آمریکا طی ماه سپتامبر با رشد 0.5 درصدی روبرو شده و این رقم در ماه اوت بیش از 0.4 درصد افزایش یافته بود. این بالاترین افزایش قیمت مصرف کننده در آمریکا در 8 ماه اخیر بوده که علت اصلی آن رشد قیمت بنزین پس از وقوع طوفان های سهمگین اخیر بوده است.
آمارهای تورم در آمریکا پس از انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو اعلام شده است. متن مذاکرات نشان می دهد که برخی از اعضای کمیته بازار آزاد فدرال رزرو نسبت به وضعیت نرخ تورم در آمریکا احساس نگرانی می کنند. در حالی که فدرال رزرو از ابتدای امسال تاکنون 2 بار نرخ بهره را افزایش داده ولی انتشار امارهای تورم موجب کاهش انتظارات برای افزایش نرخ بهره در بار سوم شده است.
در هفته پیش رو قرار است آمارهای مهم بخش مسکن آمریکا منتشر شود که می تواند به خوبی تاثیر طوفان های اخیر بر وضعیت اقتصاد ی این کشور را نشان دهد.
آمارهای مربوط به رشد اقتصاد ی چین در سه ماه سوم امسال نیز قرار است روز پنجشنبه منتشر شود. سرمایه گذاران بین المللی از نزدیک تخولات مربوط به اقتصاد چین را دنبال می کنند که دومین اقتصاد بزرگ جهان به شمار می رود.
بریتانیا نیز قرار است طی روزهای آینده آمارهای تورم را منتشر کند. گمانه زنی ها نشان می دهد که بانک مرکزی انگلیس طی ماه آینده قصد دارد نرخ تورم را افزایش دهد.
چین نیز قصد دارد دوشنبه آمارهای تورم را اعلام کند. بانک مرکزی استرالیا متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر می کند.
رئیس بانک مرکزی انگلیس اظهارات مهمی درباره اوضاع اقتصاد ی و سیاست های پولی این کشور خواهد داشت. منطقه یورو آمارهای بازنگری شده تورم را اعلام می کند.
ماریو دراگی رئیس بانک مرکزی اروپا در کنفرانس بانکی در آلمان سخنرانی خواهد کرد.
بریتانیا نیز روز چهارشنبه آمارهای اشتغال و نرخ بیکاری را منتشر می کند. وضعیت تقاضای فیزیکی نیز می تواند عامل مهمی برای قیمت طلا باشد.





منبع : پایگاه اینترنتی اینوستینگ 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار