نیاز مالی52 هزار میلیارد تومانی شهرداری برای اتمام پروژه ها و پرداخت دیون
طبق اعلام محمد علی نجفی، شهرداری تهران 30 میلیارد تومان بدهی دارد. به گفته وی عمده این بدهی مربوط به بانک ها و دیون مربوط به پیمانکاران است. اما طبق محاسبات معاون مالی و اقتصاد شهری شهردار تهران ؛ مدیریت شهری برای پرداخت تمامی بدهی ها و اتمام پروژه های ناتمام پایتخت به 52 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. این مساله نشان می دهد که شاید شهرداری پایتخت در تامین هزینه های نیمه تمام شهر نیز در آینده ای نه چندان دور با مشکلات زیادی روبه روست.
کد خبر: ۵۱۹۵۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳ 04 November 2017
کفگیر شهرداری به «ته دیگِ»خزانه پایتخت خورد!

به گزارش تابناک : به گفته سمیع‌الله حسینی مکارم؛ در حال حاضر بدهی شهرداری ۳۰ هزار میلیارد تومان است؛ ۱۴ هزار میلیارد به یک بانک خصوصی، ۴۰۰۰۰ میلیارد به سایر بانک‌ها و ۹۰۰۰ میلیارد به پیمانکاران بدهی داریم.

وی در عین حال تاکید کرده که  برای اتمام پروژه های نیمه تمام شهرداری تهران نیز به ۲۲ هزار میلیارد تومان  نیازداریم که تمامی این بدهی ها سرجمع به ۵۲ هزار میلیارد تومان می رسد.
معاون مالی و اقتصاد شهری درباره افزایش میزان بدهی‌ها  نیز توضیح داد: متأسفانه مقدار دقیق بدهی‌ها هنوز مشخص نیست و تقریباً به صورت روزانه یا هفتگی اسناد جدیدی رو می‌شود که جایی ثبت نشده بود.

حسینی مکارم در باره اینکه راهکار معاونت مالی و اقتصاد شهری در مورد شفافیت مالی در شهرداری تهران چگونه خواهد بود؛ بیان کرد: تمرکز و تأکید ما بر دو موضوع است؛ اول شفافیت زمانی انجام می‌شود که مجریان قائل به اجرای دقیق آئین‌نامه‌های مالی شهرداری باشند. دوم اینکه پروژه‌های مهم و قراردادهای آنها رسانه‌ای شود. در این بخش شهردار تهران تأکید دارد که قراردادهای بالای یک میلیارد تومان به صورت رسانه‌ای به مردم اطلاع داده شود؛ این گامی جدی برای شفافیت است. از سوی دیگر تلاش ما این است که فرآیندها را درست تعریف کنیم مانند بحث هولوگرام؛ پیش از این بسیاری از مباحث شفاف نبود. ما کمیسیون‌های توافقات را برداشتیم و بسیاری از شیوه‌ها را اصلاح کردیم.

حسینی مکارم درباره  احتمال پرداخت بدهی های شهرداری تهران به صورت تهاتر یادآور شد: جنس بدهی دولت به ما جنسی نیست که با تهاتر پرداخت شود. به عنوان مثال بحث یارانه بلیت اتوبوس و مترو که باید به ما پرداخت شود یا اعتبارات مربوط به بافت فرسوده. درواقع بخش وسیعی از طلب‌ ما قابل تهاتر نیست اما دولت می‌تواند اسناد خزانه بدهد.

معاون مالی و اقتصاد شهری درباره راهکار معاونت و مالی و اقتصاد شهری برای جبران کسری بودجه شهرداری تهران تاکید کرد: روش ما این نیست که از تراکم‌فروشی کسب درآمد کنیم، ما راه‌های مختلفی را مد نظر داریم که یکی از مهمترین آنها، حضور مردم و سرمایه‌داران است.





منبع : تیترشهر 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار