سفرهای مقامات کشورهای اروپایی به منطقه غرب آسیا به ویژه آنهایی که عضو گروه 1+5 هستند، نشان می دهد نمی توان بر سر برجام به آنها اعتماد کرد.
کد خبر: ۵۲۲۴۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷ 11 November 2017
به گزارش تابناک : تحولات منطقه غرب آسیا در حالی از سوی کشورهای عربی و غربی مسیر بحرانی تر شدن را سپری می کند که جمهوری اسلامی ایران، روسیه و نیروهای جبهه مقاومت توانسته اند گروه های تروریستی را در سوریه و عراق سرکوب کنند و تا زمان نابودی آنها در این دو کشور زمان زیادی باقی نمانده است.

امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه که به منطقه خلیج فارس سفر کرده، به امارات متحده عربی و سپس در یک سفر برنامه ریزی نشده به عربستان سعودی رفت تا حمایت خود را از این دو کشور مقابل جمهوری اسلامی ایران اعلام کند و ایران را متهم به دست داشتن در شلیک موشک یمنی به فرودگاه ریاض نماید.

ماکرون رئیس جمهور فرانسه به دو کشوری در منطقه سفر کرد که در آموزش و تربیت تروریست های وهابی تکفیری نقش اصلی را بازی می کنند و هم اکنون نیز ائتلافی نظامی علیه مردم یمن به راه انداخته اند و نزدیک به سه سال است مشغول قتل عام مردم مظلوم یمن هستند.

اما امانوئل ماکرون در این سفر از مواضع عربستان و امارات در منطقه حمایت می کند و در مقابل ایران را متهم به حمایت از تروریسم و ارسال موشک به یمن می نماید.

ماکرون قرار است به تهران هم سفر کند و طبق گفته خودش در این سفر به موضوع موشکی ایران بپردازد.

آیا ماکرون خبر از وضعیت بسیار وخیم مردم یمن ندارد؟ آیا نمی داند بیش از 7 میلیون نفر از مردم این کشور به خاطر حملات نظامی سعودی و ائتلاف همراه با او در شرایط قحطی شدید قرار دارند و تاکنون نزدیک به 10 هزار نفر از مردم این کشور کشته شده و ده ها هزار نفر دیگر هم مجروح گشته اند؟آیا می داند چند میلیون کودک یمن در معرض خطر مرگ به خاطر قحطی قرار دارند؟

جای بسی تأسف است که کشوری همچون فرانسه که بارها با حملات تروریستی داعش در داخل خاک خود روبرو بوده است، از کشوری دفاع می کند که تروریسم پرور است. 

یمن سه سال است زیر آماج حملات رژیم سعودی و ائتلاف عربی است اما حتی یک کشور اروپایی اقدامات جنایتکاران عربستان سعودی را محکوم نکرده، اما شلیک یک موشک به سوی فرودگاه ریاض بزرگ جلوه می کند و کشورهای غربی و آمریکا در یک واکنش هماهنگ، ایران را محکوم می کنند.

پروژه ای که از سوی غرب با همراهی برخی کشورهای عربی شکل گرفته، فشار بر ایران برای مهار موشکی جمهوری اسلامی است.

آمریکا و کشورهای غربی به خوبی می دانند که شرایط برای ارسال سلاح آن هم موشک به یمن به خاطر محاصره شدید این کشور از سوی نیروهای ائتلاف ضد مردم یمن مناسب نیست و در واقع غیر ممکن است. ضمن این که جمهوری اسلامی ایران تاکنون سیاست حمایت معنوی از مردم یمن را در پیش گرفته است.

ایران بارها اعلام کرده از حامیان اصلی حزب الله لبنان است و به این نیروی مقاومت کمک هم می کند. چه مالی و چه نظامی. اما از یمن هم حمایت می کند و خواهان پایان دادن حملات سعودی ها به این کشور است تا مردم برای آینده خود تصمیم بگیرند.

با توجه به توطئه ای که از سوی غرب و اعراب علیه ایران تدارک دیده شده، آیا سفر ماکرون به ایران موضوعیت دارد؟

او ایران را به دست داشتن در حمله موشکی یمن به عربستان متهم کرده و خواستار گفت‌وگو درباره برنامه موشکی ایران شده است.

ماکرون حتی خواستار اعمال تحریم ایران به خاطر موشکهای بالستیک کشورمان شده است.

او ادعا کرده موشک شلیک شده از یمن به عربستان، ایرانی بوده است، همان سیاستی که آمریکا در پیش گرفته و عربستان نیز بر آن دامن می زند.

پیش از این نیز نیروهای یمن به سوی عربستان و ریاض موشک شلیک کرده بودند، اما اینبار حساسیت غرب و عربستان نمود پیدا کرد. علت آن هم روشن است، بهانه ای برای فشار بیشتر بر ایران تا پای میز مذاکره بنشیند و پیشرفت های موشکی خود را به معامله بگذارد! 

اما زهی خیال باطل، یکبار برای همیشه کافی است، برجام جلوی چشمان همگان است، چه آنهایی که سینه چاک آن بوده و شاید هنوز هم هستند و چه آنهایی که از ابتدا مخالف آن بودند. 

جمهوری اسلامی ایران، به خاطر بدعهدی، بدقولی و پایبند نبودن آمریکا و حتی کشورهای اروپایی هیچگاه تن به یک مذاکره دیگر آن هم بر سر مسائل نظامی و موشکی نخواهد داد. 

موشک های بالستیک ایران، عاملی بازدارنده مقابل تهدیدات دشمنان است. 
و اما به نظر می رسد، یا ماکرون سفر خود به ایران را لغو کند یا مقامات ایران سفر رویس جمهور فرانسه را به تهران لغو کنند. سخنان او در امارات و عربستان علیه ایران، غیر قابل تحمل و مداخله جویانه است.






منبع : اتاق خبر 24 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار