عبادالله مولایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتریش در نمایشگاه بین المللی کتاب وین ، فرهنگ را وجه ذاتی روابط ایران و اتریش در چند قرن گذشته دانست و گفت: فرهنگ به پیشبرد ابعاد دیپلماتیک و اقتصادی روابط تهران و وین مدد رسانده است.
کد خبر: ۵۲۲۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷ 12 November 2017
به گزارش تابناک : مولایی روز شنبه در مراسم 'عصر ایرانی' در غرفه جمهوری اسلامی ایران در دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب وین افزود: فرهنگ علاوه ایجاد ارتباط، در شکل دهی به فهم متقابل، احترام مشترک و آشنایی بیش از پیش مردم ایران و اتریش با یکدیگر نقش اساسی بازی می کند و خوشبختانه در سالهای اخیر هم گام های مثبتی در جهت گسترش همکاری و تعامل فرهنگی دو کشور برداشته شده است. 
وی افزود: شاید یکی از نقاط قوت روابط فرهنگی ایران و اتریش در سالهای اخیر همکاری های دانشگاهی و آکادمیک است. کارگروه خاص این نوع همکاری ها در چهارچوب کمیسیون مشترک دوکشور طراحی شده و جلسات متعددی در تهران و وین برگزار گردیده و بیش از ١٠ دانشگاه و مرکز علمی و پژوهشی ایران و اتریش یادداشت تفاهم همکاری امضا کرده اند. 
مولایی گفت: برای اجرای پروژه های پژوهشی مشترک گام های اساسی برداشته شده و ریاست کمیته برنامه ریزی این نوع همکاری های دانشگاهی را در اتریش دکتر فیشر رئیس جمهوری پیشین اتریش بر عهده دارد که نشان از اهمیت این همکاری ها است. کشور ما هم همین اهتمام را نسبت به تداوم و پیشبرد همکاری های دانشگاهی و علمی با اتریش نشان داده است. 
وی افزود: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، اتریش را یکی از چهار شریک راهبردی خود در اروپا می داند و امیدواریم از این پس علاوه بر روابط مختلف فرهنگی دردیگر حوزه های دانشگاهی نیز تبادل داشته باشیم. 
سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به آثار تاریخی کشورمان خاطرنشان کرد: قطعا با توجه به تاریخ طولانی، تمدن غنی و جایگاه فرهنگی ممتاز ایران و همچنین تعالی اتریش در عرصه فرهنگی در اروپا به همکاری های تهران و وین اهمیت می بخشد.
به گزارش ایرنا ، دهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب وین چهارشنبه شب 17 آبان با مراسم «شب طولانی کتاب» آغاز شد و تا روز یکشنبه 21 آبان ادامه دارد و جمهوری اسلامی ایران با نمایش 500 عنوان کتاب در حوزه‌های ایران‌شناسی، هنر، ادبیات، تاریخ، دفاع مقدس، کودک و نوجوان شرکت دارد و همچنین کتب تخصصی دانشگاهی و منشورهای دانشگاه‌های کشور ازجمله سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاه های علامه طباطبایی، کردستان، مازندران، یزد و رازی کرمانشاه به نمایش گذاشته می‌شود.
 
 
 
 
 
 
منبع : ایرنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار