تلاش شرکت‌های هواپیمایی برای نوسازی ناوگان، در یکی دو سال گذشته و به لطف اجرای برجام وارد مرحله جدیدی شده و برخی شرکت‌ها توانسته‌اند پس از سال‌ها، با شرکت‌های هواپیماساز برای خرید مستقیم هواپیماهای نو وارد مذاکره شوند.
کد خبر: ۵۲۳۷۵۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱ 13 November 2017
به گزارش تابناک : کیش‌ایر نیز از جمله شرکت‌هایی است که قصد به کار گرفتن هواپیماهای نو در ناوگان خود دارد. این شرکت برای خرید هواپیما با شرکت فرانسوی ایرباس وارد مذاکره شده و آنطور که کاپیتان محمدتقی جدیدی، مدیرعامل این شرکت به «گسترش‌تجارت» می‌گوید، پیش‌بینی می‌شود کیش‌ایر موفق شود تا پایان سال، ۴ هواپیمای نو از این شرکت خریداری کند. مدیرعامل کیش‌ایر خبر مهم دیگری نیز درباره کاهش نرخ بلیت پروازهای این شرکت داده که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:


شرکت کیش‌ایر به عنوان زیرمجموعه‌ای از سازمان منطقه آزاد کیش، چه برنامه‌هایی برای توسعه گردشگری جزیره دارد؟
یکی از برنامه‌های مهم شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در زمینه کمک به توسعه گردشگری جزیره که به تازگی اجرا شده، طرح کاهش نرخ بلیت پروازهای جزیره کیش است. براساس تدبیر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، قرار بر این شد هزینه‌های سفر به جزیره کیش برای مردم کاهش یابد و در این زمینه ما اقدام به کاهش نرخ بلیت هواپیما کردیم و نرخ بلیت پروازهای تهران- کیش و برعکس که پایین‌ترین نرخ در جداول قیمتی شرکت بود را از ۵۳۰ هزار تومان به ۴۵۰ هزار تومان رساندیم. همچنین با هدف نظارت بیشتر و کاهش تخلفات احتمالی آژانس‌ها در زمینه فروش بلیت‌های شرکت، بخش عمده پروازهای کیش‌ایر را از چاترکننده‌ها پس گرفتیم و به صورت نظام‌مند به فروش می‌رسانیم. هدف از این اقدامات در مجموع افزایش رضایت مردم و تشویق آنها برای سفر به جزیره کیش است.


این کاهش نرخ بلیت از چه زمانی اجرایی شده است؟ آیا در همه مسیرهای منتهی به کیش شاهد این تخفیف خواهیم بود؟
تخفیف‌های ویژه سفرهای هوایی به مقصد کیش و از مبدا کیش از ۱۳ آبان اجرایی شده است و شامل همه مسیرهای منتهی به جزیره، در قالب پروازهای رفت و برگشت می‌شود. 
البته در این بین بیشترین تخفیف مربوط به مسیر تهران- کیش (به صورت رفت و برگشت) بوده است زیرا درحال‌حاضر بیشترین پرواز و سفر را در این مسیر داریم و روزانه حدود ۶ تا ۸ پرواز ورودی و خروجی از تهران یا به مقصد تهران در کیش داریم. البته کاهش نرخ بلیت مسیر تهران- کیش و برعکس به ۴۵۰ هزار تومان برای مسافران معمولی است و برای کیش‌وندان (مسافران دائمی کیش‌ایر) این تخفیف بیشتر هم بوده و ما بلیت را برای این افراد با نرخ ۴۱۸ هزار تومان ارائه می‌کنیم.


با توجه به هزینه‌های بالای حمل‌ونقل هوایی، این تخفیف‌ها را چگونه جبران می‌کنید؟
از طرف سازمان منطقه آزاد کیش حمایت‌هایی برای جبران این هزینه‌ها خواهد شد. البته یکی از رسالت‌های شرکت کیش‌ایر به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از سازمان منطقه آزاد کیش، افزایش گردشگر و تقویت گردشگری جزیره است و باید به هر صورت که می‌توانیم در این زمینه تلاش کنیم. وقتی مسافر بیشتری جذب جزیره شوند، هتل‌ها و بازارهای جزیره نیز رونق خواهد یافت و از همه این مسائل، سازمان منطقه آزاد کیش بهره خواهد برد. البته مهم‌ترین هدف همه ما، شناساندن جزیره به مردم و گردشگران است.
 در مجموع یکی از سیاست‌های مهم شرکت کیش‌ایر تقویت گردشگری جزیره و جذب گردشگر داخلی و خارجی است و تلاش می‌کنیم تا حد امکان، ارز کمتری بابت سفر مردم به ترکیه، ارمنستان و سایر کشورهای همسایه از ایران خارج شود.


برای افزایش یا برقراری پروازهای خارجی جدید از کیش یا به مقصد کیش برنامه‌ای دارید؟
یکی از کشورهایی که در این زمینه درخواست‌هایی مطرح کرده، ترکیه است و درصدد برقراری پرواز ترکیه هستیم.
 جالب است کشوری مانند ترکیه با وجود سواحل زیادی که دارد، به دلیل اینکه می‌خواهد از سواحل حلال استفاده کند، درخواست برقراری پرواز به کیش و ارسال گردشگر به جزیره را دارد؛ با توجه به اینکه درحال‌حاضر پلاژها و مکان‌های گردشگری مناسب و تفکیک‌شده برای بانوان در کیش داریم که مسلمانان ترکیه خواستار استفاده از این امکانات هستند.

همچنین در سفری به ایروان، با معاون گردشگری ارمنستان مذاکره‌هایی برای برقراری پرواز داشتیم. 
متاسفانه در ارمنستان هیچ اطلاعات و شناختی از ایران وجود نداشت و به همین دلیل، در روابط عمومی، کتابچه و سی‌دی‌هایی برای معرفی مناطق گردشگری و تاریخی ایران تهیه کرده و به مسئولان و دست‌اندرکاران گردشگری این کشور ارائه کردیم و بعد از معرفی جاذبه‌های ایران، با آنها در حال مذاکره برای برقراری پرواز و جذب گردشگر در جزیره کیش هستیم.

درحال‌حاضر از روسیه نیز تقاضای پرواز به کیش داریم و در این زمینه در حال مذاکره هستیم.
 در برخی مسیرهای منتهی به کشورهای همسایه از جمله مسیر کیش- دوبی درحال‌حاضر پرواز داریم و با توجه به مذاکره‌های انجام شده، امیدواریم به زودی پرواز به مقصد مسقط را هم داشته باشیم. 

در جزیره کیش، بیمارستانی بسیار مجهز در حال فعالیت است که امکانات آن از برخی بیمارستان‌های برخی کلانشهرهای کشور نیز بیشتر است و می‌توانیم از آن برای توسعه گردشگری سلامت جزیره بهره گیریم. 
در نظر داریم با توجه به وجود این بیمارستان، بحث گردشگری سلامت میان کیش و مسقط را تقویت کنیم و البته برای ایجاد پرواز بین کیش و مقصدهای دیگر با هدف تقویت گردشگری سلامت نیز آمادگی داریم.
در واقع ما این ظرفیت را داریم که گردشگران را با هر سلیقه‌ای به جزیره کیش آورده و از آنجا در قالب تور، به سایر مناطق دیدنی ایران بفرستیم و دوباره آنها را در جزیره گرد هم آورده و به کشورشان بازگردانیم.


با توجه به اینکه افزایش پروازها به ویژه پروازهای خارجی را در دستور کار دارید، برای توسعه ناوگان و خرید هواپیماهای جدید چه برنامه‌ای دارید؟‌
در حال ازدیاد ناوگان و خرید هواپیما هستیم. به‌عنوان نمونه با شرکت هواپیماساز ایرباس در حال مذاکره برای خرید هواپیما هستیم. اینکه بتوانیم چند هواپیما خریداری کنیم، بستگی به توان مالی و توان پرداخت هزینه‌های ما دارد اما پیش‌بینی ما این است تا پایان سال ۴ ایرباس نو خریداری کنیم.


 امیدواریم مشکلاتی که در مسیر خرید مستقیم هواپیما از شرکت‌های هواپیماساز وجود دارد برطرف شده و روند نوسازی ناوگان هوایی تسهیل شود.


درحال‌حاضر کیش‌ایر با چند هواپیما فعالیت می‌کند؟
ناوگان ما متشکل از ۱۴ هواپیماست که بیشتر آنها بوئینگ است. آخرین خریدهای ما نیز ۲ ایرباس ۳۲۱ است که حدود یک سال پیش به ناوگان شرکت اضافه شد. این دو هواپیما تولید سال ۲۰۰۷ میلادی (۱۳۸۶ شمسی) هستند که شرایط بسیار خوبی دارند و مسافران از سفر با آنها ابراز رضایت کرده‌اند.


علاوه بر تخفیف در نرخ بلیت و تلاش برای نوسازی ناوگان، برای افزایش خدمات به مسافران چه اقدامات دیگری انجام می‌دهید؟
تلاش داریم تا حد امکان پروازهای سروقتی داشته باشیم. 

البته با توجه به اینکه ناوگان فعلی ما میانگین سنی حدود ۲۲ سال دارد، به هرحال گریزی از وقوع تاخیر در برخی پروازها نداریم و با توجه به دشواری‌های تامین قطعات و... بسیاری مواقع تاخیرها خارج از اراده ما است اما در مجموع همه تلاش ما در جهت به وقت بودن پروازهاست که هم رضایت مسافران و هم رضایت ما را به‌دنبال دارد.

عرف فعلی تاخیرها در شرکت‌های هواپیمایی حدود ۱۵ دقیقه است و ما با تلاش جمعی که در کیش‌ایر داشته‌ایم، سعی کردیم به‌طور تقریبی این میزان را در بسیاری از پروازهای خود رعایت کنیم و آماری که سازمان هواپیمایی به‌طور ماهانه درباره تاخیرهای پروازی منتشر می‌کند نشان می‌دهد به‌طور معمول از نظر منظم بودن در پروازها، در جایگاه خوبی هستیم.

و سخن پایانی...
شرکت هواپیمایی کیش‌ایر در مجموع جایگاه خوبی بین شرکت‌های هواپیمایی دارد اما باز هم به وضعیت فعلی راضی نیستیم و باید تلاش کنیم کیش‌ایر را به جایگاه بالاتری برسانیم.
 این شرکت ۲۴ سال پیش، نخستین شرکت هواپیمایی بود که بعد از ایران‌ایر و آسمان راه‌اندازی شد و با توجه به این قدمت، شایستگی جایگاه مطلوب‌تری را دارد.

 




منبع : روزنامه گسترش تجارت 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار