کلاس آموزشی تکنیک‌های سفال لاله‌جین توسط هنرمند لاله‌جینی در جزیره کیش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۷۵۸۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳ 21 November 2017
به گزارش تابناک : ایرج گلزاری جمیل یکی از هنرمندان لاله‌جینی که سال‌هاست در کیش خاک را به هنر کیمیا می‌کند، با توجه به درخواست دوستداران رشته هنری سفال اقدام به برگزاری اموزش سفال کرده است
این هنرمند لاله‌جینی این روزها در آستانه برگزاری کلاس آموزشی سفال به تکنیک لاله‌جین است.
با وجود اینکه ساخت سفال نیازمند بهره‌مندی از خاک مناسبی است، اما خاک جزیره کیش نیز رنگ و لعاب خاصی برای تولید سفال دارد و این هنرمند به علت دوری از لاله‌جین ، با خاک کیش اقدام به سفالگری می‌کند.
ایرج گلزاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان ضمن تشکر و قدردانی از بیمارستان جزیره کیش در انجام موفقیت‌آمیز جراحی وی، اظهار کرد: پزشکان ادامه کار سفال را برای بنده ممنوع اعلام کرده‌اند، اما به علت وابستگی به دنیای سفال سعی کردم حداقل در زمینه آموزش این هنر فاخر همچنان حضور داشته باشم.
وی با بیان اینکه به زودی کلاس آموزشی سفال به سبک لاله‌جین در جزیره کیش راه‌اندازی می‌شود، گفت: یکم آذرماه این کلاس ویژه علاقمندان به این هنر برگزار خواهد شد.
این هنرمند لاله‌جینی مکان این کلاس آموزشی را فرهنگسرای سنایی  جزیره کیش عنوان کرد و افزود: این کلاس‌ها با سبک و سیاق گذشته و لعاب و سفالگری چرخ اما با یک نگاه نو است که به هنرجویان ارائه خواهد شد.
وی مهمترین هدف برگزاری کلاس‌های آموزشی را احترام خاص به هنردوستان وهنرآموزان برای پایان رسالت یک هنر نو در جزیره کیش دانست و بیان کرد: در این کارگاه آموزشی هدف تولید سفال برای عرضه نیست بلکه تنها هدف آموزش است.
گلزاری با تأکید بر اینکه ثبت‌نام از علاقمندان به حضور در این کلاس‌ها از طریق فرهنگسرای سنایی بوده و ورک‌شاپ‌هایی نیز در آینده برای دوستداران سفال برگزار خواهد شد، گفت: این کلاس آموزشی از دوره مبتدی تا پیشرفته ادامه دارد و تکنیک میناکاری لالجین هم جزو محورهای آموزشی قرار دارد.





منبع : فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار