آینده سیاسی سوریه پساداعش در دستان فاتحان جنگ این کشور یعنی ایران، روسیه و ترکیه است.
کد خبر: ۵۲۸۴۰۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 23 November 2017

به گزارش تابناک : آینده سیاسی سوریه را ایران، روسیه و ترکیه شکل می‌دهند و آمریکا هیچ نقشی در روند سیاسی این کشور نخواهد داشت.


این وبسایت با این ادعا که واشنگتن از مبارزه با داعش در سوریه دست‌آورد سیاسی نداشته است افزود: معمولا فاتحان یک جنگ نشست صلح برگزار می‌کنند و از هم‌اکنون می‌توان پیش‌بینی کرد که بشار اسد در قدرت باقی خواهد ماند و نیروهای کُرد سوریه، از متحدان اصلی آمریکا، نقش چندانی در آینده سوریه نخواهند داشت.

این وب‌سایت آمریکایی در ادامه درباره اهمیت راهبردی نشست سه‌جانبه سوچی به نقل از «امیل هوکایم» کارشناس ارشد «مؤسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی» در لندن می‌افزاید: آینده سیاسی سوریه تا حد زیادی در دستان این سه کشور است، ایران، روسیه و ترکیه فاتحان تحولات میدانی سوریه هستند و از نطر دیپلماتیک نیز دست بالا دارند. در حالی‌که آمریکا از نظر راهبردی در حاشیه قرار گرفته‌ است.

نگارنده در بخش دیگری از گزارش با اشاره به نقش کلیدی ایران و روسیه در شکست گروه داعش و معارضان تحت حمایت آمریکا و هچنین تحکیم قدرت دولت سوریه می‌نویسد: نقش مهم ایران در تحولات میدانی سوریه و همچنین شبح نفوذ بیشتر ایران درسوریه پساجنگ زنگ خطری است برای اسرائیل و عربستان.


وی همچنین اشاره می‌کند هراس از نفوذ ایران در تحولات منطقه است که هرچه بیشتر آمریکا، اسرائیل، و عربستان را به هم نزدیک می‌کند.





منبع : بلومبرگ 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار