مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان از بهره‌مندی 2 هزار و 700 لرستانی از اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۹۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۶ 25 November 2017
علی آشتاب مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان، با اشاره به طرح ملی مشاغل خانگی، اظهار کرد: در راستای ساماندهی مشاغل خانگی در استان لرستان طرح جدیدی تحت عنوان الگوی نوین مشاغل خانگی را با همکاری جهاد دانشگاهی آغاز نمودیم.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح، بخش نیازسنجی، استعدادیابی، ارائه مشاوره و ارتباط‌دهی محصولات به بازار توسط جهاد دانشگاهی صورت می‌گیرد و حمایت مالی و راهبری طرح نیز توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه 9 استان کشور به عنوان پایلوت برای اجرای طرح الگوی نوین مشاغل خانگی انتخاب شده، بیان داشت: استان لرستان یکی از این استان‌ها بوده که انتظار می‌رود با دقت‌نظر بتوانیم با همکاری جهاد دانشگاهی زمینه بهره‌مندی 2 هزار و 700 نفر را از این طرح فراهم کنیم.

آشتاب اعتبار لحاظ شده در این طرح را 16 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: میزان اعتبار در نظر گرفته شده عمدتا برای ساماندهی بوده چرا که در برخی موارد نیاز به مشاوره، آموزش، بازاریابی و برندسازی است و به نوعی مجموعه عملیاتی که روی این فرایند انجام شده در نظر گرفته می‌شود.

وی یادآور شد: در طرح الگوی نوین مشاغل خانگی که مختص گروه خاصی نبوده و اشتغال شهری و روستایی را پوشش می دهد به موضوعاتی همانند فرش‌بافی، صنایع تبدیلی و بسته‌بندی توجه ویژه‌ای  شده است.




فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار