مدیرکل هواشناسی استان هرمزگان گفت: با توجه به شدت جریان‌های بادی آب‌های کیش و حوزه غربی استان هرمزگان در ساعات آینده مواج و متلاطم می‌شود.
کد خبر: ۵۳۰۷۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹ 28 November 2017
به گزارش تابناک : سعید رنجبر ضمن بیان آخرین وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان و مناطق مجاور این استان اظهار داشت: در حال حاضر در بخش مرکزی استان و در ناحیه ساحلی و دریایی شاهد وزش بادهای شمال شرقی تا شمال غربی و به سمت ساعات پایانی روز جنوب غربی هستیم و رویه وزش‌ باد در بنادر غربی و شرقی استان نیز به ترتیب از غربی تا شمال غربی و شمال غربی تا جنوبی غربی است که این وضعیت به معنای هشدار و لزوم احتیاط در ترددهای دریایی به ویژه برای شناورهای سبک در تمامی سه منطقه مذکور است.

وی با بیان اینکه این وضعیت در آب‌‌های استان‌های بوشهر، خوزستان و سیستان و بلوچستان نیز تقریبا مشابه است، افزود: به تدریج و تا ظهر امروز، تمامی مناطق بندری و دریایی خلیج فارس با افزایش سرعت بادهای شمال غربی مواج و متلاطم می‌شویم.

رنجبر با بیان اینکه جریان باد در ساعات عصر و شب شدت می‌یابد، اضافه کرد: با توجه به افزایش سرعت بادهای شمال غربی از حوالی ظهر امروز به بعد در محدوده دریایی کیش شاهد بیشترین تلاطم‌ها هستیم که جا دارد مسئولان حمل و نقلی این حوزه نهایت دقت در صدور مجوزها برای تردد را داشته باشند.

خطوط و ناوگان دریایی مسافری در بنادر هرمزگان به سمت جزایر در این ماه‌های سال به دلیل اعتدال هوا از رونق و پویایی بالایی در جابه جا کردن گردشگران برخوردار هستند، از همین روست که پیش‌بینی‌های هواشناسی نقشی مهم و اساسی در این حوزه پیدا می‌کند.






منبع : تسنیم 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار