یک روز پس از این که اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم نفتی، توافق کردند محدودیت تولید خود را تا پایان ۲۰۱۸ ادامه دهند، قیمت‌های نفت افزایش یافت.
کد خبر: ۵۳۲۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۰ 02 December 2017
به گزارش تابناک : روز جمعه، یک روز پس از این که اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم نفتی توافق کردند در تلاش برای از بین بردن عرضه بالای جهانی و بالا بردن قیمت‌ها، محدودیت تولید خود را تا پایان ۲۰۱۸ ادامه دهند، قیمت‌های نفت افزایش یافت.

روز پنج‌شنبه سازمان کشورهای صادرکننده نفت و برخی از تولیدکنندگان غیر اوپک به رهبری روسیه توافق کردند محدودیت‌های فعلی تولید خود را تا پایان سال آینده در سرجای خود نگه دارند. هرچند آنها اشاره کردند که امکان دارد در صورت داغ شدن بیش از حد بازار و بالا رفتن زیاد قیمت‌ها زودتر از این توافق خارج شوند.

قیمت نفت برنت در ساعت ۱۳:۰۲ به وقت تهران، با ۴۴ سنت افزایش از ابتدای معاملات امروز به ۶۳.۰۷ دلار برای هر بشکه رسید درحالی که نفت سبک آمریکا با ۳۴ سنت افزایش در ۵۷.۷۴ دلار به ازای هر بشکه معامله می‌شد.

تحلیل‌گران می‌گویند تصمیم اوپک برای تمدید کاهش تولیدات، تا حدود زیادی در بازارها تاثیر گذاشته است.

تاجران در طول نوامبر با پیش‌بینی این توافق قیمت‌ها را بالا برده‌اند و در این دوره قیمت نفت برنت ۳.۶ درصد و قیمت نفت سبک آمریکا ۵.۶ درصد رشد کرده است.

گلدمن ساکز در یادداشتی نوشت: اوپک تعهد بالایی را برای نرمال‌سازی انبارهای ذخیره نفت از خود نشان داد و در عین حال به داده‌ها وابسته بود که این باعث کاهش ریسک غافل‌گیری از عرضه غیرمنتظره و یا  کاهش بیش از حد ذخایر، شده بود.

این توافق به قیمت‌ها اجازه داد از مقادیر پایین ۲۷ دلار برای هر بشکه که در ژانویه ۲۰۱۶ به دست آمده بود، خود را بهبود ببخشند و دوباره به بالای بشکه‌ای ۶۰ دلار برگردند.

هرچند روسیه نگرانی خود از این که توافق می‌تواند قیمت‌ها را خیلی بالا ببرد اظهار کرد و درخواست کرد که درمورد استراتژی خروج شفافیت بیشتری به عمل آورده شود.






منبع : رویترز
برچسب ها: قیمت نفت ، نشست اوپک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار