معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد از تاسیس صندوق ضمانت تسهیلات اشتغال‌زایی و در صورت موافقت دولت انتقال سهام عدالت آنها نیز به این صندوق خبر داد.
کد خبر: ۵۳۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸ 02 December 2017
به گزارش تابناک : حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در گردهمایی  مدیران ارشد کمیته امداد با تاکید بر اینکه تحقق اهداف کمی و کیفی و ارتقاء فرآیند در چارچوب اسناد بالا دستی، دو راهبرد اصلی این نهاد در سال ۹۶ است، اظهار کرد: برای این امر باید توانمندی کارکنان کمیته امداد ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای فعالیت کمیته امداد تاکنون ۱.۵میلیون طرح اشتغال با هزینه هشت هزار و۲۴۰ میلیارد تومان برای مددجویان اجرا شد، بیان کرد: در این مدت ۶۲۰ هزار خانوار مددجو خودکفا شدند.

عبدالملکی افزود: طبق برنامه امسال باید ۱۴۰ هزار فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شود که در هشت ماهه نخست امسال ۶۵ هزار مددجو تحت حمایت شاغل شده‌اند.

افزایش 95 درصدی پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در 8 ماهه نخست سال

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۹۵ درصد افزایش یافته است، گفت: از مجموع سه هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی تا کنون هزار و۷۰ میلیارد تومان جذب شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد یکی از دلایل جذب پایین تسهیلات اشتغال را تاخیر بانک مرکزی در ابلاغ به بانک های عامل دانست و افزود: طرح ضربتی پرداخت وام ازدواج هم موجب شد تا پرداخت تسهیلات اشتغال مددجویان از اولویت بانک ها خارج شود.

وی تاکید کرد: باتوجه به اینکه در مهرماه ۲۱۳ میلیارد تومان و در آبان ماه ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی جذب شده است، امیدواریم تا پایان سال تمام اعتبارات مصوب را دریافت کنیم.

انتقال سهام عدالت مددجویان به صندوق ضمانت تسهیلات 

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با بیان اینکه یکی از مشکلات مددجویان ضمانت تسهیلات اشتغال زایی است از تاسیس صندوق ضمانت تسهیلات خبر داد و گفت: در صورت موافقت دولت سهام عدالت مددجویان به این صندوق منتقل می شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مشاغل زنان متناسب با شرایط آنها انتخاب شود، افزود: با توجه به جمعیت مددجویان تحصیل کرده تحت حمایت باید اجرای طرح های اشتغال دانش بنیان در اولویت قرار بگیرد.

عبدالملکی بر آموزش ناظران بر طرح های اشتغال مددجویان تاکید کرد و گفت: تا پایان امسال سامانه هوشمند نظارت طراحی می شود.





منبع : باشگاه خبرنگاران 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار