کریس بنگل، مدیر سابق بخش طراحی ب‌ام‌و با هکاری شرکت تازه‌تاسیسی به نام Redspace خودروی الکتریکی شهری تازه‌ای را طراحی کرده است. طراحی این خودرو قطعا متفاوت است و در نگاه اول، حتی شاید گیح‌کننده باشد. بنگل این خودرو را برای بازار چین طراحی کرده و قرار است گروه چینی CHTC که خودروهای سنگین و تجاری می‌سازد، مسئولیت تولید آن را به عهده بگیرد.
کد خبر: ۵۳۳۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳ 04 December 2017

به گزارش تابناک : از این خودرو در نمایشگاه لس‌آنجلس 2017 رونمایی شد. شرکت Redspaceهدف این خودرو را «کاربردی و دارای فضای وسیع قابل‌استفاده هم در هنگام حرکت و هم در حالت توقف»  عنوان کرده است. در ظاهر، شاید این خودرو بیشتر شبیه به یک کانسپت تجاری باشد تا یک خودروی شهری الکتریکی ولی طراحی واقعی خودرو وقتی واقعا خودش را نشان می‌دهد، که درهای آن را باز کنید و با فضای زیادی که در اختیار می‌گذارد، آشنا شوید. این خودرو REDS نام گرفته است.

طول این خودرو حتی از یک مدل مینی هم کم‌تر است و با این وجود، در داخل فضای کافی برای چهار سرنشین را ارائه می‌دهد. در حالت توقف کامل، سرنشین پنجمی هم می‌تواند به این جمع اضافه شود. 

محصول جدید طراح سابق ب‌ام‌و

بنگل و رداسپیس اصرار دارند که بگویند این خودرو، سریع‌ترین شتاب را در سرعت 0 تا 50 کیلومتر دارد که البته معلوم نیست چرا چنین موضوعی، باید دارای اهمیت خاصی باشد. آن‌ها درباره میزان مسافت پیمایش الکتریکی این خودرو صحبتی نکرده‌اند اما پنل خورشیدی نصب‌شده روی سقف این خودرو، احتمالا نشان‌دهنده این است که بخشی از توان حرکتی آن توسط نور خورشید تامین می‌شود.

شاید چنین خودرویی، عجیب یا حتی محکوم به شکست باشد اما وقتی به فضایی که برای آن طراحی شده است، یعنی فضای شهری شلوغ چین، نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که طراحی خودرو بسیار هم هوشمندانه است. این خودرو بدون مواد آلاینده و حتی سر و صدای زیادی حرکت می‌کند و برای خانواده‌های کوچک یا گروه‌های دوستانه چهار یا پنج نفره بسیار مناسب است. از ردیف عقب صندلی می‌توان استفاده‌های زیادی کرد: مثلا می‌توان از آن برای تعویض پوشک بچه استفاده کرد یا آن را به یک مبل راحتی تبدیل کرد. در ردیف جلو هم یک صفحه اطلاع‌رسانی بزرگ 17 اینچی قرار دارد و صندلی راننده هم قابلیت چرخش دارد و می‌توان آن را به راحتی، به سمت سرنشینان چرخاند. 

محصول جدید طراح سابق ب‌ام‌و

رداسپیس با طراحی نامتعارف و عجیب خود شاید بتواند نسل جدید خریداران خودرو در چین را به سمت خود بکشاند و از آن، برای ارائه خودروهای جذاب‌تر استفاده کند. 

محصول جدید طراح سابق ب‌ام‌و








منبع : خودرونویس 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار