رئیس‌جمهور با تاکید بر این‌که «توطئه بزرگی که قدرت‌های جهانی علیه ملت‌های منطقه طراحی کرده بودند نقش برآب شده است»، گفت: پایه‌های اصلی تروریسم در منطقه فروریخته است اما راه مسلمانان همچنان باید تا ریشه کن شدن همه عوامل در منطقه ادامه یابد.
کد خبر: ۵۳۴۲۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱ 05 December 2017
به گزارش تابناک : حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی طی سخنانی در همایش بین‌المللی وحدت اسلامی با تبریک میلاد با سعادت پیامبر عظیم الشان اسلام و امام صادق‌(ع) و همچنین هفته وحدت اسلامی به همه مسلمانان اظهار کرد: امسال کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی آغاز به کار کرده است که ما با دو حادثه شیرین و تلخ مواجه هستیم؛ حادثه شیرین منطقه ما پیروزی‌های ارزشمند ملت‌های منطقه و ارتش‌های منطقه بر تروریسم است. مردم و ارتش عراق، مردم و ارتش سوریه، مردم و ارتش لبنان و همه آن‌هایی که در مبارزه با تروریسم از این کشورها حمایت کرده‌اند امروز خوشحال و سرافرازند که پایه‌های اصلی تروریسم در منطقه فرو ریخته شده است.

رئیس قوه مجریه افزود: توطئه بزرگی که قدرت های جهانی، استکبار و صهیونیسم علیه ملتهای منطقه طراحی کرده بودند، بخش اعظم آن نقش بر آب شده است. البته راه مسلمانان علیه تروریسم همچنان باید تا ریشه‌کن شدن همه عوامل و اذناب آن در منطقه ادامه یابد.

وی همچنین بیان کرد: آن‌ها که در عراق علیه تروریست‌ها جنگیدند حق بزرگی بر گردن منطقه، امنیت و ثبات منطقه و بر گردن همه جهانیان دارند. این تروریسم تهدید تنها برای منطقه نبود بلکه تهدید برای جهان بود. برای اروپا و آمریکا هم تهدید بود؛ بنابراین همه انسان‌هایی که علاقه‌مند به ثبات و امنیت جهانی هستند باید از رزمندگان صف مقاومت در برابر تروریست ممنون باشند و متشکر که متاسفانه این چنین نیست.

روحانی اظهار کرد: به جای این‌که از این دولت‌ها و همه آنهایی که در مبارزه با تروریسم تلاش کرده‌اند، به جای تشکر در فکر تضعیف و توطئه علیه آن‌ها هستند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود تاکید کرد: سوریه از تروریسم نجات خواهد یافت دیر یا زود، ملت عراق متحدتر از همیشه خواهد بود دیر یا زود، کرد و شیعه و سنی برادرانه در کنار هم خواهند بود و عراق توسعه یافته‌ای را خواهند ساخت.

وی همچنین بیان کرد: یمن هم از دست متجاوزین نجات خواهد یافت و ملت فداکار یمن متجاوزین را پشیمان خواهند کرد. همه این‌ها درست است.




منبع : ایسنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار