معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تاکنون بیش از 25 هزار واحد مسکن مهر پردیس به افتتاح رسیده و 40 هزار واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارد، گفت:‌ در برخی از پروژه‌های مسکن مهر به دلیل نبود امکانات 70 درصد واحدها خالی مانده است.
کد خبر: ۵۳۴۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۶ 05 December 2017
به گزارش تابناک : حبیب اله طاهرخانی در مراسم افتتاح 3006 واحد مسکن مهر در شهر پردیس اظهار داشت: با افتتاح امروز واحدهای مسکن به تعداد 3006 واحد، میزان واحدهای به افتتاح رسیده در مسکن مهر پردیس به بیش از 25 هزار واحد رسید.
 
وی ادامه داد: حدود 57 هزار واحد از پروژه مسکن مهر پردیس باقی مانده است که 40 هزار واحد آن در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.
 
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه مساله اصلی مسکن مهر محوطه سازی و تامین زیرساخت‌ها و خدمات روبنایی است، گفت: زمانی که این طرح شروع شد منابع مورد نیاز پیش بینی نشده بود و پس از شروع طرح هزینه‌های بالای این پروژه مشخص شد که آورده متقاضیان هم امکان پوشش این هزینه‌ها را نداشت.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرار بر این بود تحویل واحدها در بازه زمانی 18 تا 24 ماه انجام شود، گفت: دولت یازدهم به این تعهد و ادامه پروژه مسکن مهر پایبند بود و تکمیل پروژه مسکن مهر را ادامه داد و تعهد جدید دولت ایجاد محیطی مطلوب‌تر برای ساکنان این مناطق بوده است.
 
طاهرخانی ادامه داد: از این رو در مسکن مهر پردیس هزینه ساخت تنها دو مجموعه آموزشی به 10 میلیارد تومان رسید که برای ساخت 30 واحد آموزشی به 150 میلیارد تومان دیگر نیاز داریم.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای ساخت محوطه‌های پروژه‌های مسکن مهر به منابع مالی گسترده‌ای نیاز داریم اظهار داشت: مسکن مهر تنها به احداث ساختمان‌ها محدود نمی‌شود و باید تمام زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، تفریحی و امنیتی در این مناطق برقرار و ساخته شود.
 
وی تاکید کرد:‌ وزارت راه و شهرسازی هم همواره اعلام کرده است که شرکت عمران شهرهای جدید تعهد خدمات روبنایی را می‌پردازد چرا که باید کیفیت زندگی برای ساکنان این مجموعه‌ها ارتقا یابد به طور قطع فقدان خدمات، روبناها و زیربناها ارزش‌های سکونت در منطقه را کاهش می‌دهد.
 
وی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر موضوع محله‌محوری در این مناطق گفت: موضوع بسیار مهم در پروژه مسکن مهر ساخت و سازها با رویکرد محله‌محوری است اینکه ساکنان به خدمات شهری دسترسی داشته باشند.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به استقبال کم متقاضیان در برخی از مجموعه‌های مسکن مهر گفت:‌ در برخی از سایت‌های مسکن مهر تنها 30 درصد مجموعه اسکان پیدا کردند این در حالی است که افراد نیاز به مسکن دارند. علت عدم استقبال از برخی از مجموعه‌های مسکن مهر، نبود امکانات در این مناطق است.
 
طاهرخانی ادامه داد: تمام هیاهوی مسکن مهر در سال‌های اول تامین منابع 50 هزار میلیارد تومانی و آورده مردم بود گفت: به رغم هیاهویی که در سال‌های ابتدایی ایجاد شد اما این پروژه ردیف عمده‌ای در بودجه نداشت.
 
وی افزود: سال گذشته برای اولین بار که دولت توانست منابع قابل توجهی را وارد پروژه مسکن مهر کند به طوری که هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی به این پروژه اختصاص یافت که 800 میلیارد آن به وزارت نیرو و 200 میلیارد آن به وزارت راه و شهرسازی اختصاص پیدا کرد که از این 200 میلیارد تومان، 130 میلیارد به مسکن مهر پردیس تزریق شد.
 
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد: وزارت راه و شهرسازی می‌تواند در پروژه مسکن مهر تنها به بخش ساخت و ساز مسکن ورود کند اما معتقد هستیم مسکن بدون زیرساخت‌ها در شأن مردم نیست و باید تمام خدمات شهری در اختیار مردم قرار بگیرد.
 
 
 
 
 
 
منبع : ایلنا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار