معارفه امام جمعه جديد کیش در جلسه شوراي اداري
هفتاد و پنجمين جلسه شوراي اداري کیش به ریاست قائم مقام مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش و با حضور معاون فرهنگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور، معاون فرهنگی و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش، نماينده شوراي سياستگذاري ائمه جمعه در هرمزگان، فرماندهان نظامي و انتظامي و مديران ادارات و نهادهاي مختلف برگزار شد.
کد خبر: ۵۳۹۳۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱ 16 December 2017

داود كرمي، قائم مقام مديرعامل و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد كيش در اين نشست با اشاره به نقش ائمه جمعه در تبيين و تبليغ دين گفت: درجزيره كيش، امام جمعه علاوه بر ايفاي وظايف اين مسئوليت حساس، در جهت دستيابي به اهداف تعيين شده اين جزيره عامل همدلي و وحدت بين مردم با مسئولان و مسئولان با يكديگر و درحقيقت امام جمعه كيش رهبر معنوي براي همگرايي بيشتر در منطقه است.

قائم مقام مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با برشمردن صفات حسنه امام جمعه پيشين جزيره كيش افزود: حضور طولانی مدت حجت الاسلام عليدادي مبين اخلاق نيكو و تعامل خوب ايشان در ارتباط با مردم و مسئولان و نشان دهنده نقش بي بديل وي در توسعه جزيره كيش است.

وي با بيان اينكه جزيره كيش به لحاظ موقعيت اقتصادي و حضور قوميت هاي مختلف از شرايط ويژه‌اي برخوردار است تاکید کرد که نياز است مسئولان اين جزيره در حوزه فعاليت خود بر اساس اين شرايط مديريت كنند.

قائم مقام سازمان منطقه آزاد کیش اضافه کرد: به دلیل داشتن شرایط و ویژگی های اقتصادی ، کیش دروازه ورود به ایران تلقی می شود و این جزیره در واقع ایران شهری است با داشتن همه اقوام و عموم مذاهب که در این جزیره نمایندگی دارند.

كرمي با قرائت فرازهایی از نهج البلاغه و با اشاره به جایگاه مسئولان و حساسیت نزدیکان و اطرافیان آن‌ها ابراز اميدواري كرد با حضور امام جمعه جديد كيش و در سايه همدلي بين مردم و مسئولان شاهد دستيابي به اهدافي باشيم كه بارقه اميد رسيدن به اين اهداف با حضور دكتر انصاري لاري در دل مردم جزيره متبلور شده است.

وي از برگزاري مراسمي عمومی براي تكريم خدمات ارزشمند دكتر عليدادي و معرفي حجت الاسلام و المسلمين حسن‌زاده خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمين موسوي دامغانی، معاون فرهنگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور نيز در اين جلسه ضمن تقدير از زحمات دكتر عليدادي گفت: وی كه داراي سجاياي ارزنده اخلاقي است، سال‌ها به عنوان امام جمعه‌اي مهربان، دلسوز و متعهد به مردم و مسئولان جزيره كيش خدمت كرد تا شاهد همدلي روزافزون در اين منطقه آزاد باشيم.

وی در خصوص انتصاب امام جمعه پيشين جزيره كيش به عنوان امام جمعه شهركرمان و نماينده ولي فقيه در اين استان گفت: حجت الاسلام عليدادي به واسطه شايستگي‌هاي رفتاري و عملكردي از بين ١٢ كانديد انتخاب شد و اين موضوع افتخاري براي شهروندان جزيره كيش است.

موسوي در ادامه به تشريح خصايل نيكوي امام جمعه جديد كيش پرداخت و افزود: مناعت طبع، حسن خلق و پشتوانه علمي از ويژگي‌هاي بارز حجت الاسلام و المسلمين حسن‌زاده است و اميدواريم با حضور ايشان همچنان شاهد همدلي و مودت در جزيره كيش باشيم.

وي جايگاه امروز جزيره كيش را از نظر توسعه وزيبايي مرهون همگرايي ايجاد شده و همكاري خوب بخش‌هاي مختلف برشمرد كه امام جمعه پيشين نقش بسزايي در اين تعامل سازنده ايفا كرده است.

سعید پورعلی، معاون فرهنگي و اجتماعي سازمان منطقه آزاد كيش هم در اين جلسه با اشاره به اينكه نماز جمعه نزديكترين پايگاه به مقام معظم رهبري ونشانه عزت و اقتدار اسلام و مسلمين است گفت: زمان‌شناسي و فرصت‌سازي براي وحدت و جلوگيري از تفرقه، فرصت سازي براي آرامش و توسعه كشور و شناخت نيازهاي روحي و فكري مردم در كنار مردمي بودن از رموز موفقيت ائمه جمعه است كه با همراه شدن با كار جهادي موفقيت و توسعه را در هرمنطقه به همراه دارد.

پورعلي تاکید کرد که حضور طولاني مدت و ارتباط عاطفي كه به سبب حسن خلق بين مردم كيش وحجت الاسلام عليدادي برقرار شده بود باعث شد مردم اين جزيره اين امام جمعه اهل كرمان را از خود وخويشتن بدانند.

پورعلی در ادامه با بیان اینکه جامعه ایرانی جامعه ای مذهبی است افزود: بر اساس نظرسنجی که توسط شورای فرهنگ عمومی کشور درباره پیمایش ارزش ها و نگرش ها در بین مردم انجام شده است، ۹۲ درصد آحاد جامعه ایران به باورهای دینی اعتقاد دارند.

حجت الاسلام و المسلمين حسن زاده نيز در اين جلسه با تقدير از زحمات امام جمعه پیشین کیش گفت: تاكنون به مدد حضور حجت الاسلام و المسلمين عليدادي اتفاقات خوبي در زمينه فعاليت موسسات فرهنگي، مذهبي و قرآني دركيش روي داده است؛ به گونه‌اي كه جزيره كيش از اين حيث از بسياري شهرهاي كشور جلوتر است.

امام جمعه كيش افزود: يكي از برنامه هايي كه براي ارتقای فعاليتهاي فرهنگي مذهبي دركيش مدنظر ما است توسعه فعاليت در فضاي مجازي در موضوعات مذهبي است كه تلاش مي كنيم در پي منويات مقام معظم رهبري در اين زمينه نيز اقدامات خوبي دركيش انجام شود.
گفتني است درپايان اين نشست حكم انتصاب حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده به امامت جمعه جزيره كيش توسط معاون فرهنگي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور اعطا شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار