مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: بعد از گردشگری مذهبی، مهمترین منبع کسب در آمد، گردشگری سلامت است و باید در استان، کمیته گردشگری سلامت تشکیل شود.
کد خبر: ۵۴۹۱۵۵
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱ 08 January 2018

به گزارش تابناک قم، عیسی رضایی افزود: تشکیل کمیته گردشگری سلامت برای برنامه ریزی، هماهنگی و ساماندهی گردشگران سلامت از ضروریت های توسعه گردشگری در قم می باشد.

وی ادامه داد: استان قم از مواهب اقتصادی کلان گردشگری سلامت که امروزه در دنیا، درآمدهای هنگفت ایجاد می‌کند از دانش و علم پزشکی و فرصت جذب گردشگر برخوردار است، توسعه زیرساخت‌های درمانی و گردشگری و شیوه مدیریت این گردشگران نیز حلقه‌های مفقوده این چرخه پول‌ساز است که تکمیل آنها به همت و توجه مسئولان استان و کشور نیاز دارد.

رضایی اضافه کرد: سالانه حدود پنج میلیون و 500 هزار گردشگر به ایران می آیند که حدود پنجاه درصد آنها به شهر قم، سفر می کنند.

وی گفت: بر اساس آمار، سالانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار گردشگر و مسافر خارجی و 20میلیون گردشگر و مسافر داخلی وارد قم می‌شوند که طبق برآورد انجام‌شده، در افق چشم‌انداز 1404 این تعداد به هشت میلیون گردشگر خارجی و 41 میلیون گردشگر داخلی افزایش می‌یابد.

رضایی ادامه داد: بیشترین مسافر ورودی به ایران از کشور عراق است که پس از آن، گردشگران کشورهای ترکیه و آذربایجان در رتبه‌های بعدی قرار می‌گیرند که بخشی از آن‌ها به منظور دریافت خدمات درمانی در قم حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: استان قم به لحاظ پزشکی در زمینه‌های ناباروری، چشم‌پزشکی و دندانپزشکی در سطح بالایی قرار دارد و بیشتر بیمارانی که از کشورهای حوزه خلیج فارس به قم سفر می‌کنند، نیاز به درمان در این حوزه‌ها دارند.

رضایی گفت: این حجم ورود گردشگر به استان قم که بخشی از آن‌ انگیزه‌های درمانی نیز دارند می‌تواند ظرفیت بسیار بااهمیتی برای توسعه اقتصادی استان باشد اما مشکلی که وجود دارد این است که این گردشگران به صورت ساماندهی‌شده وارد استان نمی‌شوند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار